SemTAC 4 Març 2017

Aquesta quarta sessió s’orienta a conèixer la forma de dissenyar entorns d’aprenentatge en els que els recursos i les activitats que es proposin s’ajustin al màxim a les necessitats i interessos dels alumnes a qui van destinats.

Es tracta, això sí, d’una introducció a com fer-ho tenint com a base el conjunt de pautes que proporciona el Disseny Universal per a l’Aprenentatge.

El DUA ajuda a estar a l’altura del repte de la diversitat suggerint materials d’instrucció flexibles, tècniques i estratègies que donin poder als educadors per atendre i reconèixer aquestes múltiples necessitats. Un currículum dissenyat universalment està generat des del principi per tractar de satisfer les necessitats educatives del major nombre d’usuaris, fent innecessari el costós procés d’introduir canvis un cop dissenyat el currículum general.

Recull d’eines DUA, recollits segons els 3 principis (creat per Maria Macià).

reculldeinesi

reculldeinesii

reculldeinesiii