HELP CATALONIA. SAVE EUROPE.

MANIFESTO

Freedom, democracy and respect for human rights. These are Europe’s founding values. Values that were achieved at great cost. Values that are under attack right now. Catalonia has always been at the forefront of Europe’s values. Our country has always cared about social rights.

That’s why we have gladly created an open-minded society compound by people from all over the world. We were pioneers in the fight for women’s rights and in the creation of the most advanced public schools. We demonstrate en masse against wars. We are Europe. We are Europe’s values. We believe in Europe’s future. Llegeix més»

Recta final de l’any Bertrana

Més enllà de la seva vinculació familiar, Prudenci Bertrana i Compte (Tordera, 1867 — Barcelona, 1941) i la seva filla Aurora Bertrana i Salazar (Girona, 1892 — Berga, 1974) reflecteixen, de manera complementària, un enorme ventall d’aspectes de la cultura i la literatura catalanes del segle xx. El modernisme, la genuïnitat de la vida rural contraposada a l’ofec de la ciutat, la profusió de vocabulari extret de la parla viva i convertit en material literari, el binomi pintura-literatura, en Prudenci Bertrana; el cosmopolitisme, la literatura de viatges, la ruptura amb els motlles de gènere, el binomi música-literatura, en Aurora Bertrana són només alguns dels aspectes que la commemoració del cent-cinquantè aniversari del naixement del primer i el cent-vint-i-cinquè de la segona ens han de permetre explorar i aprofundir durant aquest Any Bertrana. Llegeix més»

A ACTE financen el teu projecte TIC aplicat a l’educació

Experiències digitals per a millorar l’educació

Per al curs 2017-2018 l’Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa, cerca projectes per a portar a terme a l’aula. Seran activitats que proposin un ús innovador de les tecnologies digitals i busquin una millora significativa per a treballar el currículum.

  • Es facilitarà en préstec el material tecnològic d’aula mentre duri el projecte.
  • Pressupost a negociar segons projecte.
  • S’acceptaran propostes tot els curs fins exhaurir pressupost.
Emplena el formulari!

13 vides, infinites veus. Reflexions educatives des de l’escola de la Model

Aquest llibre és un recorregut en 13 relats que ens apropen a la realitat i al recorregut educatiu d’alumnes del Centre de Formació d’Adults Jacint Verdaguer, de la presó la Model. Aquest centre educatiu –que ha tancat les seves portes arran del tancament de la Model– ha estat guardonat amb el premi europeu Grundtvig Award Excellence in Adult Education de 2017 al millor projecte europeu Second Chance en l’àmbit de l’educació d’adults. Les escoles dels centres penitenciaris de Catalunya permeten que les persones que hi ha estat internes puguin continuar els seus estudis quan surten en llibertat, la qual cosa afavoreix la seva reinserció social.
Aquest llibre és el resultat d’un gran treball i un molt bon recurs pedagògic per als docents, que reflecteix la manera de treballar i d’entendre l’educació d’adults en centres penitenciaris. Llegeix més»

Curs per a l’elaboració del Projecte de convivència del centre educatiu.

Activitat destinada preferentment a membres dels equips directius o docents que coordinin o que tinguin implicació directa en l’elaboració del projecte de convivència (setembre-desembre 2017)

Objectius

  • Disposar d’orientacions i eines per elaborar el projecte de convivència com a eina de millora del clima escolar i l’èxit educatiu.
  • Conèixer i utilitzar l’aplicació informàtica que el Departament d’Ensenyament posa a disposició dels centres educatius per a l’elaboració del seus propis projectes de convivència.
  • Conèixer les orientacions i els protocols que faciliten la resolució positiva de conflictes.
  • Reflexionar sobre el marc organitzatiu que doni sentit a les actuacions i als processos que es duen a terme en els centres per a la millora de la convivència.

Llegeix més»

NanoEduca – La nanociència i la nanotecnología entren a l’aula.

El NanoKit s’ha concebut per crear un material experimental didàctic sobre l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia. El jovent ha d’estar preparat per entendre i gestionar una àrea de la ciència amb un gran potencial per canviar el seu dia a dia.

L’experiència combina una metodologia experimental, per a què els alumnes provin en primera persona, i materials complementaris en línia, per a què aprofundeixin en les bases teòriques i descobreixin investigacions relacionades d’actualitat. Llegeix més»

El centre formador, un mirall per als futurs docents.

Dissabte 4 de novembre, de 9.00h a 14.00h, se celebrarà a l’Auditori de la Facultat de Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona la primera jornada de pràctiques d’estudiants universitaris.

L’esdeveniment s’adreça a directors, coordinadors, tutors de pràctiques de centres d’educació infantil, primària, secundària, formació professional, formació d’adults i universitats.

L’objectiu de la jornada és posar en valor el desenvolupament de les pràctiques universitàries en els centres formadors en col·laboració amb les universitats.

Llegeix més»

Fòrum d’Educació i Cultura Popular

Recreació dels valors de la cultura popular a l’educació, en xarxa amb la societat

El Fòrum d’Educació i Cultura Popular vol reconèixer l’important paper de la cultura popular en l’àmbit educatiu, i fer visible les experiències, bones pràctiques, recerques, projectes, formacions, etc., que s’estan realitzant a Catalunya i arreu dels Països Catalans. El Fòrum pretén ser un espai de reflexió, debat, d’aprenentatge i d’intercanvi que permeti centrar criteris i revisar el discurs teòric i les pràctiques sobre la cultura popular a l’educació, posant de relleu aspectes com la interculturalitat, la diversitat religiosa o el gènere.
El Fòrum parteix d’un concepte ampli de l’educació, que inclou i integra l’educació formal, la informal i la no formal, i de la cultura popular entesa més enllà de la festa.
Llegeix més»