Recursos per a l’aula. Com treballar els llibres de Lectura Fàcil

Moltes persones poden llegir qualsevol text sense dificultat, comprendre’l i trobar-li un sentit. T’imagines que no poguessis? Que les paraules fossin mots abstractes o que perdessis contínuament el fil del que estàs llegint?
Aquesta és la realitat amb què es troben cada dia milers d’alumnes que, per diversos motius… Llegeix més»

La @xarxavives organitza la «Lliga de Debat» per a alumnes de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.
L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús… Llegeix més»

XIV Jornades d’Innovació a l’etapa d’Educació Infantil

Noves jornades per a reflexionar i fer-nos preguntes sobre què i qui educa avui? Com són els diferents agents educatius que col·laboren o intervenen en l’educació dels infants? Parlem un mateix llenguatge encara que els objectius siguin diversos? Com s’acompanya a les famílies? Què podem aprendre els uns dels altres? Com són les relacions de col·laboració i d’intercanvi que existeixen en alguns territoris? Com podem anar avançant en el camí de cooperació i treball en xarxa?

Per educar avui hi cal tothom.

|ACCÉS AL PROGRAMA|

Formació en Educació Infantil a la UManresa 18-19

La Universitat de Manresa fa unes propostes de formació per Educació Infantil.

Grups de treball: La vida quotidiana a les escoles bressol; Neuroeducació.

Cursos: Dissabte de ciència; Lab 0-6, un espai de ciència per a infants que investiguen; Acompanyament per escoles amb interès per muntar un espai de ciència; Espacios de ciencia de libre elección.

Inscripcions al Pla de formació 2018-2019

A continuació disposeu d’un enllaç per consultar el catàleg d’activitats formatives de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

En alguns casos, els horaris i calendaris són provisionals i seran confirmats abans de l’inici del procés formatiu.

Per sol·licitar una plaça s’ha de disposar d’usuari i contrasenya XTEC actualitzats. Si s’ha de sol·licitar o es tenen problemes amb l’identificador es pot visitar la pàgina d’atenció a l’usuari/ària. Cal tenir en compte que el mitjà preferent de comunicació és el correu XTEC d’estiu. Llegeix més»

I2 / I3 – Àlbums il·lustrats per a cicle mitjà i cicle superior

i2albumsEl paper dels àlbums il·lustrats depassa amb escreix l’ús que se’n fa a les primeres edats. És per això que us presentem una selecció d’àlbums il•lustrats adreçats a alumnes de cicle mitjà i superior d’educació primària. Es tracta de dues maletes que presenten una interessant varietat de títols on es barregen alguns autors força coneguts entre els docents amb altres de menys coneguts, però no menys interessants.

Llegeix més»

L’Escola La Guàrdia de Sant Vicenç dels Horts s’incorpora a les Aliances Magnet per a l’èxit educatiu

MAGNET es un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill en col∙laboració amb el Departament d’Ensenyament i l’Instititut de Ciències de l’Educació de la UAB  i la Diputació de Barcelona, que té per objectiu acompanyar els centres educatius en el desenvolupament… Llegeix més»