A l’escola, fora de perill: recursos educatius de la @unicef sobre pau, no-violència i bon tracte

Els materials educatius “A l’escola, fora de perill. Aprenent en entorns protectors” contribueixen a abordar a les escoles la violència mitjançant l’educació en la pau, la no-violència i el bon tracte. L’educació, particularment quan té un enfocament de drets d’infància, valors i ciutadania global, ens permet entendre els conflictes: la seva naturalesa, la seva evolució i les estratègies de resolució associades. També contribueix a comprendre més bé les emocions humanes, les expectatives, les relacions de poder i altres elements de les nostres relacions personals i socials. El desenvolupament d’aquestes competències és clau al segle XXI.  Llegeix més»

“Jo encara diria més”. Una exposició a la @BiblioCervello sobre les diferents llengües que han publicat obres de Tintin

La Biblioteca municipal de Cervelló presenta l’exposició “Jo encara diria més“, una mostra que permet conèixer les diferents llengües en què s’han publicat les obres de Tintin. Els amants de Tintin podran de conèixer de primera mà quins són els lectors de les aventures del… Llegeix més»

Recursos per a l’aula. Com treballar els llibres de Lectura Fàcil

Moltes persones poden llegir qualsevol text sense dificultat, comprendre’l i trobar-li un sentit. T’imagines que no poguessis? Que les paraules fossin mots abstractes o que perdessis contínuament el fil del que estàs llegint?
Aquesta és la realitat amb què es troben cada dia milers d’alumnes que, per diversos motius… Llegeix més»

La @xarxavives organitza la «Lliga de Debat» per a alumnes de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.
L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús… Llegeix més»

XIV Jornades d’Innovació a l’etapa d’Educació Infantil

Noves jornades per a reflexionar i fer-nos preguntes sobre què i qui educa avui? Com són els diferents agents educatius que col·laboren o intervenen en l’educació dels infants? Parlem un mateix llenguatge encara que els objectius siguin diversos? Com s’acompanya a les famílies? Què podem aprendre els uns dels altres? Com són les relacions de col·laboració i d’intercanvi que existeixen en alguns territoris? Com podem anar avançant en el camí de cooperació i treball en xarxa?

Per educar avui hi cal tothom.

|ACCÉS AL PROGRAMA|

Formació en Educació Infantil a la UManresa 18-19

La Universitat de Manresa fa unes propostes de formació per Educació Infantil.

Grups de treball: La vida quotidiana a les escoles bressol; Neuroeducació.

Cursos: Dissabte de ciència; Lab 0-6, un espai de ciència per a infants que investiguen; Acompanyament per escoles amb interès per muntar un espai de ciència; Espacios de ciencia de libre elección.

Inscripcions al Pla de formació 2018-2019

A continuació disposeu d’un enllaç per consultar el catàleg d’activitats formatives de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

En alguns casos, els horaris i calendaris són provisionals i seran confirmats abans de l’inici del procés formatiu.

Per sol·licitar una plaça s’ha de disposar d’usuari i contrasenya XTEC actualitzats. Si s’ha de sol·licitar o es tenen problemes amb l’identificador es pot visitar la pàgina d’atenció a l’usuari/ària. Cal tenir en compte que el mitjà preferent de comunicació és el correu XTEC d’estiu. Llegeix més»