Nadal 2017/2018. Lectures recomanades

Descàrrega per als centres de la demarcació que no participen al seminari (excepte Sant Vicenç dels Horts).

Com cada curs, la Comunitat de Pràctica de Biblioteques Escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 us presenta una guia de lectures amb 20 recomanacions per als alumnes de les escoles de de Cervelló, Corbera de Llobregat, La Palma de Cervelló, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles de Llobregat i Vallirana.

Hem llegit de l’editorial @animallibres1

L’editorial Animallibres ens ha fet arribar tres de les seves darreres novetats. Són tres narracions de la col·lecció La formiga, que pertanyen a tres sèries diferents, segons l’edat a la qual s’adrecen.

La clàssificació dels llibres de la col·lecció La formiga en aquestes tres sèries permet «acompanyar els infants en el descobriment de la lectura», segons diu la pròpia editorial en la presentació de la col·lecció.

Els llibres que hem rebut i llegit són: La nena que volia passejar gossos (petits), Estels Vermells i Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa.

TRUJILLO, Carmela; PÉREZ, Óscar T. [il.]. La nena que volia passejar gossos (petits). Barcelona: Animallibres, 2017 (La formiga blanca; 83)

«Wonder» ha inaugurat el Festival Inclús 2017

Al CaixaFòrum de Barcelona aquest se celebra Inclús, Festival Internacional de Cinema i Discapacitat de Barcelona, un festival que promou les obres audiovisuals la temàtica de les quals és la diversitat funcional. Té com a principal objectiu donar a conèixer la realitat de les persones amb discapacitat des d’un punt de vista diferent. L’eix central del festival és un concurs audiovisual on hi tenen cabuda curtmetratges, pel·lícules de ficció, documentals i produccions audiovisuals d’entitats.

Inclús es centra en produccions audiovisuals, però també presenta altres activitats i disciplines artístiques i comercials amb la finalitat de donar visibilitat a aquest sector. El Festival és una iniciativa de la Associació Inclús, dirigida per la productora Fish Muvi.

Prova d’avaluació de quart d’ESO 2018

La Comissió BLL02 ha fet arribar als centres de secundària de l’àmbit territorial les primeres indicacions sobre l’organització i la realització de les proves de competències bàsiques de 4t d’ESO:

• Data de realització de les proves: 6 i 7 de febrer de 2018.
  • Període operatiu de l’aplicació informàtica A4S: 13 al 24 de novembre.
  • Enumeració de les tasques que els centres han de fer a través de l’aplicatiu A4S.
  • Data i lloc de la reunió amb direccions de centre i aplicadors:
    • Data: 24 de gener
    • Hora: 15.30
    • Lloc: Auditori del Molí dels Frares de Sant Vicenç dels Horts

Documentació que s’ha fet arribar als centres:

Llegeix més»

Els interessats en el lideratge i la gestió del talent a les organitzacions tenen una cita a Barcelona el proper mes de maig de 2018. El Congrés Internacional EDO arriba a la seva cinquena edició..

Aquesta edició del V CIEDO té per objectiu analitzar el rol de la gestió del talent dins de les organitzacions, i és per aquest motiu que s’han marcat les següents línies de treball: xarxes socials corporatives per al foment de l’aprenentatge social, l’aprenentatge en acció, la promoció i gestió de l’aprenentatge informal, la gestió del capital humà i la gerència de la gestió del coneixement.

Adreçat a professionals, acadèmics i experts com tu, el V Congrés Internacional EDO “Lideratge i gestió del talent a les organitzacions” és l’espai perfecte per a millorar la teva xarxa de contactes i donar a conèixer la teva feina.

Modalitats de presentació

Si has treballat sobre les línies del Congrés, t’animem a participar presentant la teva experiència o els resultats de la teva recerca. Envia abans del 12 de gener del 2018 la teva proposta en qualsevol de les següents modalitats: Llegeix més»

Dos àlbums per a temps convulsos.

En moments com els que s’estan vivint, des de l’escola pensem que s’ha de parlar de tot i aquests àlbums il·lustrats de Takatuka i A buen paso ens permeten parlar de democràcia, revolta, llibertat, desobediència, conflicte, diferència, igualtat… Són llibres que a través de la conversa es poden usar des de l’educació infantil. El poder parlar de tot a l’escola es s’educa en llibertat i permet l’alumnat començar a construir la seva personalitat en el marc d’una societat democràtica que respecti la diferència i els drets dels altres.

Títol: D’aquí no passa ningú!
Autora. Isabel Minhós
Il·lustrador: Bernardo Carvalho
Editorial: Takatuka
Febrer 2017
ISBN 978-84-16003-76-1
40 pàgines

Hi havia una vegada un general que volia ser l’heroi d’una història. Però per tal que algú es converteixi en heroi, cal que faci alguna cosa que mereixi aquest honor: afrontar els perills amb coratge, atrevir-se a actuar quan es creu que s’ha de fer… i altres tants exemples que podríem donar.

Malgrat això, el general d’aquesta història pensava que el camí més directe per convertir-se en heroi era aparèixer en un llibre. Fins i tot sense fer res d’especial. El general tenia un exèrcit de guàrdies que l’obeïa al peu de la lletra. Complien totes les ordres, fossin les que fossin. Un dia el general va prendre una decisió… ben absurda, és clar.