Olimpíada de Biologia de Catalunya. Edició telemàtica prevista per al febrer del 2021

L´Olimpíada constarà d´una prova teòrica que es realitzarà el dimecres 3 de febrer de 2021 de 16 a 19 hores i d’una prova pràctica que es farà el dimecres 10 de febrer de 2021 a les 15 hores.

Pel fet que no se sap si, a causa de la pandèmia de la Covid-19, el mes de febrer serà possible reunir molts alumnes de diferents centres en les Universitats col·laboradores, en aquesta edició la prova teòrica es farà de FORMA TELEMÀTICA en cada un dels centres educatius. Som conscients que aquest curs ja esteu fent un sobreesforç a causa de la pandèmia, però no ens queda més remei que demanar-vos que feu de coordinadors entre la OBC i els vostres alumnes estant presents, posant els ordinadors i vigilant el desenvolupament de la prova durant la tarda del dimecres 3 de febrer de 2021 de 16 a 19,00h. Moltes gràcies. Una vegada més es fa patent que les olimpíades de biologia no es podrien fer sense la indispensable tasca del professorat de Secundària, que informa i anima a participar en el seu alumnat de forma completament desinteressada. Llegeix més»

16è Atrapallibres i 25è Protagonista Jove, premis de literatura infantil i juvenil

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) convoca aquests premis amb el propòsit d’estimular en els infants i joves la lectura d’imaginació en llengua catalana.

Aquests premis es caracteritzen en què:

    1. Una comissió d’experts tria un seguit de llibres de literatura infantil i juvenil que s’organitzen en tres categories l’Atrapallibres i en dues el Protagonista Jove.
    2. Les persones que escullen l’obra guanyadora de cadascuna de les categories són els alumnes de les escoles de primària i instituts i els usuaris de les biblioteques públiques que prèviament s’han inscrit.
    3. Els alumnes de les escoles i usuaris de les biblioteques han de llegir les obres de la categoria en què estan inscrits.

Llegeix més»

20 de novembre – Dia universal dels drets dels infants

El divendres 20 de novembre se celebra el Dia universal dels drets dels infants, en commemoració dels acords de la Convenció pels drets dels infants impulsada per l’ONU ara fa 31 anys, el 1989. Aquesta trobada va posar d’acord 192 països d’arreu del món amb l’objectiu de garantir la protecció dels infants i joves menors de 18 anys.

Amb l’objectiu d’impulsar iniciatives per a la visualització, reivindicació i reconeixement dels drets del col·lectiu dels infants, us deixem una sèrie de recursos didàctics i pedagògics per a saber-ne més sobre la qüestió i poder-ho treballar a l’aula amb l’alumnat: Llegeix més»

Catàleg d’accions de dinàmica educativa. Pla educatiu d’entorn de Sant Vicenç dels Horts (2020-2021)

El catàleg de l’edició 2020-2021, adapta en gran manera el conjunt d’activitats a les necessitats de protecció sanitària sorgides a partir de la crisi de la COVID-19.

Disposeu de la versió en pdf del catàleg i d’accés al full d’inscripcions i de posteriors valoracions.

 

Llegeix més»

Estratègies per a la personalització de l’aprenentatge. Una conferència del Dr. Moisès Esteban-Guitart en podcast

En el marc de la formació sobre El rol del centre educatiu dins del marc del Pla Educatiu de l’Entorn 0-20 de Sant Vicenç dels Horts, i seguint en la línia de la conferència a càrrec del Ramon Grau feta el curs passat, el dia 28 de novembre vam comptar amb la col·laboració del Dr. Moisès Esteban-Guitart. Els membres dels grups impulsors dels programes d’innovació de tots els centres de la població van poder aprofundir i debatre sobre estratègies de Personalització de l’Aprenentatge a partir de la seva experiència en l’àmbit de la investigació educativa. Llegeix més»

Projecte BOSC i sostenibilitat

Aquest projecte de l’Exploratori de la Natura té per objectiu donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 relacionats amb el bosc, a través de cinc manuals adreçats a alumnat de secundària i de batxillerat relacionats amb el bosc i la sostenibilitat: Llegeix més»

“Avaluar és aprendre”. L’avaluació per millorar els aprenentatges de l’alumnat en el marc del currículum per competències. Una proposta de Neus Sanmartí

Neus Sanmartí, autora de la propostaL’any 2010, el Departament d’Educació va publicar un document d’orientacions sobre l’avaluació per millorar els aprenentatges de l’alumnat en el marc del currículum per competències que havia encarregat a la professora Neus Sanmartí, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), experta en avaluació formativa. L’any 2020, l’autora ha revisat i actualitzat aquest document.

A continuació us posem a l’abast aquesta publicació del Departament d’Educació i que va acompanyada d’un vídeo en el qual la mateixa autora fa la presentació de l’obra.
Llegeix més»

Podcast del Taller Virtual “Expressa’t amb Flipgrid”, a càrrec d’@odepaula80

La Coordinació de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials al Baix Llobregat conjuntament amb la xarxa de Centres de Recursos Pedagògics, han organitzat un seguit de tallers, conferències i càpsules formatives, d’entre les quals, us deixem a continuació el podcast del taller Expressa’t amb Flipgrid,  a càrrec d’Òscar de Paula i realitzat el dijous 22 d’octubre.

També podreu consultar l’Educator’s Guide to Flipgrid, recomanada pel ponent en el decurs del taller i que trobareu a continuació del vídeo que tot seguit us presentem.

Llegeix més»