Jornada de Llengües i Cultures d’Origen. Conèixer a fons la diversitat pròpia per interactuar en un context global.

El Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen de la Subdirecció general de Plurilingüisme organitza una Jornada sobre Llengües i Cultures d’Origen adreçada al professorat dels centres educatius. Aquesta Jornada que es farà el divendres 17 de maig de 2019 de les 8.45 a les 17.30 h, té com a objectiu conèixer amb més profunditat les cultures associades als orígens d’una bona part del nostre alumnat i posar en valor la riquesa que aquesta diversitat lingüística i cultural aporta a l’aula. S’hi reflexionarà, també, sobre la necessitat d’equipar l’alumnat de coneixements culturals amplis per tal d’interactuar amb èxit en un món global.

Llegeix més»

Els alumnes de sisè de La Vinyala ens recomanen el conte “La clau”

El Ferran és el millor serraller del reialme. Un dia, tres soldats entren al seu taller: ha d’anar a veure el rei, que té fama d’autoritari, perquè necessita una clau que obri la gàbia d’or on està tancat el cor de la princesa. Si no la troba, serà reclòs per sempre a les masmorres del palau.  Llegeix més»

La revolta de Santa Jordina o com capgirar la llegenda de Sant Jordi

Llegeix més»

II Jornada d’Innovació Pedagògica

“La comunitat educativa es pregunta quins canvis s’han d’introduir als centres i a les aules per garantir l’èxit del projecte de vida de cadascun dels nois i noies del nostre país en aquest món global, incert, digital, plurilingüe i canviant en el qual hauran de desenvolupar-se.
Tot i la manca d’una única resposta, hi ha un punt de partida clar: aquests canvis seran efectius si són fruit d’un treball compartit entre tots els actors interpel·lats: administració, institucions, agents socials, entitats, docents, centres educatius i comunitat educativa.

 La innovació educativa d’aquest segle XXI constitueix una acció, com dèiem, sistèmica de caràcter global que compromet el conjunt del sistema i la totalitat de la comunitat educativa, ha de ser oberta a d’altres centres i fomentar les xarxes i sinergies”

Marc de la Innovació Pedagògica de Catalunya
2017

El Departament d’Educació impulsa la innovació pedagògica definida com un procés planificat de canvi i renovació que es fonamenta en la recerca, que respon a l’evolució social, que condueix a obtenir una millora en la qualitat del sistema educatiu i que pot ser transferible a la resta de centres educatius. Llegeix més»

Commemoració dels 40 anys de Grup Promotor Santillana

Enguany es commemora el 40è aniversari de Grup Promotor Santillana. Per remuntar-se als orígens d’aquest esdeveniment hauríem de situar-nos a l’any 1961 quan diverses personalitats del món empresarial i cultural català van fundar Òmnium Cultural, una entitat amb la finalitat de promoure i defensar la llengua i la cultura catalanes, l’educació, la cohesió social i la defensa dels drets nacionals de Catalunya.  Llegeix més»

La transformació d’un centre educatiu en comunitat d’aprenentatge

Les comunitats d’aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit (AEE) de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència. Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants, incloent-hi mestres, professors, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.

Llegeix més»

Lectures recomanades per Sant Jordi 2019 per a l’educació infantil i primària

Les nenes i les dones són les protagonistes de bona part de les lectures que la Comunitat de pràctica de biblioteques escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 us proposa enguany per Sant Jordi.

També trobareu llibres de temàtica diversa: viatges, models familiars, violència domèstica, aventures fantàstiques. Els llibres de coneixements també hi són ben presents.

La guia inclou cinc recomanacions per a l’educació infantil i quinze per a primària (cinc per cada cicle). Llegeix més»