Dictat solidari 2016

Enguany el Dictat Solidari serà llegit per la Meritxell Maronas, tutora de sisè de l’Escola Ramon Llull, el dia 11 d’abril, a les 9.30 h, per a l’alumnat de les escoles i els instituts[1].

El fragment triat és una versió moderna de l’escriptor Roc Casagran de la famosa obra de Ramon Llull El llibre de les bèsties.

També com l’any passat al Dictat hi col·laboren les entitats solidàries: Càritas, Creu Roja, ASAV, Frater Nadal i Rubí Solidari.

Lligar solidaritat amb la llengua, ens sembla, ara més que mai, especialment emotiu:  Paraules per a l’esperit, aliments per al cos.

El dictat està pensat perquè el pugui realitzar l’alumnat de Cicle Superior de Primària i de 1r Cicle de Secundària. Encara que si volen participar també d’altres alumnes ho poden fer.

S’ha de seguir des de l’escola, des de la classe per mitjà de les pissarres digitals. Només heu de:

• connectar-vos  a www.rubitv.cat ( clicant damunt del vídeo )
  • connectar-vos a www.radiorubi.fm ( clicant damunt del vídeo )
  • sintonitzar Ràdio Rubí, 99.7 FM

Com fer el dictat

És important connectar-se a Internet o sintonitzar la ràdio. Es faci el que es faci, cal puntualitat!

A mà, s’ha de tenir a punt paper i bolígraf i escriure el que els dictin.

Després del dictat, es projectarà el text perquè es pugui corregir els errors.

L’alumnat que vulgui col·laborar amb les entitats solidàries, només caldrà que porti el producte alimentari envasat a l’escola o a l’ institut el dia del dictat. Entre tots hem d’aconseguir fer un bon recapte. Les entitats diuen que tenen mancança especialment de farina, sucre, oli, llet i productes per a la higiene.

El mateix dia o l’endemà, les entitats solidàries de Rubí ho passaran a recollir. (Caldrà preveure tenir una caixa gran per posar-ho). Per tant necessitem confirmació de la vostra participació, així com nom de la persona de contacte per poder anar al centre a fer la recollida.

El dictat per als adults es realitzarà el mateix dilluns, 11 d’abril, a les 19 h  i s’haurà d’anar a l’Auditori de la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler per fer-lo. En aquest  cas serà  la Maribel Tarrès, professora de llengua i literatura catalanes de  l’institut L’Estatut,  qui ens el llegirà.

Equip del Servei Local de Català i Assessora LIC