Visita d’aprenentatge (VA!) de la XIEP a l’ESC 25 de Setembre

Dimecres, 12 de febrer l’Escola 25 de Setembre ha acollit la Visita d’Aprenentatge de la Xarxa d’Innovació d’Escoles de Primària (XIEP).

Durant el matí més d’una desena de mestres de diferents centres del Vallès han vist les nenes i els nenes de 6è treballant de manera globalitzada en el centre d’interès “Per què sento, penso i actuo” . A partir d’una propera sortida a esquiar a l’estació de Masella, s’ha bastit un centre d’interès que té com a fil conductor la muntanya i el funcionament dels sistema nerviós i la seva implicació en l’activitat física.

Després d’una contextualització del centre i una petita introducció del que s’anava a observar per part de l’equip directiu, les docents visitants han anat passejant lliurament per les classes de 6è on, en grups cooperatius, els nens i nenes estaven avançant en els seus projectes de treball, concretant la manera en què cada grup presentaria el seu treball, en aquesta ocasió, a els famílies. Cada grup ha triat la seva opció: presentacions multimèdia, animacions (stopmotion), vídeos, models amb plastilina, maquetes…

Ha quedat ben palesa la implicació dels nens i nenes en el treball, el grau d’autonomia que s’evidencia, l’ambient relaxat i el clima d’aula que aconsegueixen amb aquesta proposta didàctica.

A la tercera part, després de la visita a els aules, l’equip docent ha explicat les decisions, el treball de reflexió i planificació que hi ha al darrera de la metodologia. També han mostrat els documents i eines que utilitzen com a suport, tant per presentar la proposta a l’alumnat (dossier amb la presentació dels reptes i les activitats, rúbrica, portafoli, diari d’aprenentatge…), com per documentar i programar tots els centres d’interès (diari curricular).

Ha estat un matí ben profitós per a totes les persones participants a la visita. Gràcies 25!