V Cantata escolar de Rubí

El passat dia 31 de març es va dur a terme la 5a Cantata escolar a Rubí. Els alumnes de 4t de totes les escoles de Rubí van participar en aquesta edició, aplegant 900 infants a l’espai de l’amfiteatre del Castell.  Això vol dir tots els centres d’Educació Primària, tant públics com concertats, així com l’Escola d’Educació Especial. L’objectiu principal d’aquesta activitat és que, a través de la música, es dona als  alumnes un espai de convivència amb altres nens i nenes de la seva mateixa edat i de la mateixa ciutat, contribuint així a una actitud de consciència ciutadana i sentiment de pertinença a la nostra població. Aquesta activitat està inclosa dins del Pla Educatiu d’Entorn de la Ciutat.

La cantata d’enguany  porta per títol “500 anys llum” i està ambientada en l’espai, amb un repertori d’autors tan diversos com Franz Shubert, David Bowie, Frank Sinatra, MClan, The Proclaimers, Harry Nilson i els Supermúsics.

El procés de creació d’aquesta cantata es fa en el seminari de mestres de música que està inclòs en el Pla de formació de zona. S’inicia a finals de curs, un cop acabada la cantata anterior i es posa el fil a l’agulla per a la següent. El treball coconsisteix en crear un fil conductor, una història, i il·lustrar-la amb cançons de diferents estils ja existents (ja siguin tradicionals, d’altres països del món, pop, rock…). Hi afegim una part de moviments, petites coreografies, i elements plàstics que acabin de donar visibilitat a l’actuació.

Per a tot plegat, es compte amb la participació de l’Escola Municipal de Música i alguns dels seus professors d’instrument, que participen activament fent els arranjaments de les cançons treballades, i els acompanyen el dia del concert. El Centre de recursos facilita la trobada i coordinació, i l’Ajuntament posa tots els recursos perquè el concert es pugui dur a terme, espai, sonorització, seguretat, etc.

L’activitat en sí, el concert, acaba sent la culminació del treball fet al llarg del curs. Un cop feta la cantata, que es du a terme a l’Amfiteatre del Castell, els alumnes del Cicle Formatiu d’Animació d’Activitats Fisico Esportives de l’escola Regina Carmeli, preparen activitats de coneixença, a través del joc, en els diferents espais al voltant d’on hem fet el concert. I amb el cant dels adéus, finalitzem la jornada. Els mestres ens acomiadem tot comentant algunes idees per la propera cantata.

Aquesta activitat agermana tots els centres, públics i concertats de Rubí, i permet que els alumnes gaudeixin d’una jornada de germanor, on comparteixen els seus aprenentatges musicals, la il·lusió per compartir amb familiars i amics aquesta experiència musical única, i continuen la jornada amb una estona de jocs i companyonia. Una jornada que de ben segur recordaran!

En aquest enllaç podreu veure el resum a la notícia a RubiTV