SemTAC 1 Novembre2016

Introducció:

Informacions diverses sobre seminaris, espais de suport i recursos:

  1. Planificació dels seminaris
  2. Remedy, des de Portal de centre, espai suport TIC, obrir petició SAU (cal autenticació d’usuari amb DNI i contrasenya). Manteniment d’equips amb garantia GEPSE.
    • Compte! Tothom hauria de tenir l’usuari Xtec al dia, i més en època de Concurs de Trasllats. Codi XTEC. Tothom amb codi Xtec pot obri incidències. Només els coordinadors poden veure el planificador de visites. Si es una avaria relacionada amb maquinari en manteniment, GEPSE.SEMINARI TAC

  3. Qualsevol gestió de maquinari (actualitzacions de sala informàtica, instal·lació de programari en ordinadors de centre...) obrir TIQUET, no és tasca del preventiu.Les actuacions s'han de realitzar mitjançant Work Order. Telèfon  de contacte del responsable del centre de la incidència, important. Telèfon PAU TIC: 900525252 opció 2, opció 4 (per anar més ràpid).
  4. Renovacions de llocs de treball 2017 (Nou entorn TIC).
  5. La seguretat a la Xarxa.
  6. Xarxa Docent. Cal recordar o donar a conèixer l’existència de la Xarxa Docent i la conveniència de formar-hi part per tal d’afavorir l’intercanvi i l’aprenentatge permanent, entre iguals.
  7. #seminaristac, Si sou persones usuàries de Twitter, podeu emprar l'etiqueta #seminarisTAC per a difondre i compartir tot allò que cregueu interessant per al professorat, referent a l'ús de les tecnologies a l'educació.
  8. mSchools Toolbox és una col·lecció en línia de continguts educatius per a dispositius mòbils orientada per a escoles, mestres, pares i estudiants. El contingut està validat i valorat per professors i experts en educació i sovint va acompanyat d'experiències d'aula per a facilitar la seva aplicació educativa.
  9. Codeweek 2016Tots els centres educatius, universitats, associacions… que organitzeu alguna activitat relacionada amb la programació al llarg de la Codeweek o en dates posteriors, esteu convidats a fer visibles totes les vostres activitats. Només cal que afegiu l'esdeveniment a la pàgina de Codeweek i ompliu la fitxa corresponent amb el màxim de dades. Automàticament apareixereu al llistat d'events i quedareu georeferenciats al mapa.

    Web: Europe Code Week 2016
    Twitter: @CodeWeekEU - etiqueta: #codeEU
    Facebook: https://www.facebook.com/codeEU

11.Necessitats de formació TAC al territori

Propostes de tallers formatius a nivell TAC:

Competència Digital Docent, a nivell iniciació (comença a mitjans de novembre).

Ús de la pissarra digital.

Optimització de recursos

Google Apps

...

Eix temàtic de la sessió: 

Programació i robòtica a l'aula.

 

Concreció de tasques a desenvolupar:

Treball presencial al Seminari:

    Us proposem agrupar-vos  i fer el següent:

Aneu a la pàgina de l'Edu365. Feu una anàlisi d'un dels recursos o propostes que hi trobareu.

- Obriu aquest formulari

- Ompliu el formulari amb l'anàlisi que n'heu fet

- Envieu el formulari

Feu una de les activitats que us proposem a l'apartat 2 d'aquí sota per fer amb l'alumnat i/o amb el professorat del vostre centre.

Treball a centre:

 Proposta d'activitat per a l'educació infantil

Pàgines de jocs de programació per a educació infantil: http://www.edu365.cat/infantil/jocs/index2.htm Hi ha força activitats de programació en entorns web que permeten donar instruccions per fer petits itineraris o resoldre reptes senzills.

Treball amb lightbot: http://lightbot.com/ Resolució de puzzles en diferents pantalles on cal donar instruccions a un petit robot per a què els superi. Hi ha diferents nivells de dificultat i està orientat a entendre les seqüències de programació. Es pot realitzar en web i en APP per Android i iOs

Treball amb l’APP de Bee-bot per a iOS. Com en el lightbot, es resolen diferents pantalles en les que s’haurà de donar instruccions simples a l’abella per tal que superi els circuits proposats. Hi ha diferents nivells de dificultat i està orientat a entendre les seqüències de programació. Només es pot fer amb l’APP per iOs.

Proposta d'activitat per a l'educació primària

Pàgines de programació a l'Edu365 / Imagina http://www.edu365.cat/imagina/

Treball amb code.org: https://studio.code.org/   Activitats dirigides a diferents edats. Funciona per reptes que s’han d’anar assolint com si fos un videojoc. La programació és per blocs i es van donant orientacions al llarg del procés. Els alumnes i els professors es registren de forma que aquests poden fer un seguiment de cada alumne i de la seva evolució. Disposeu d'aquest tutorial (en anglès) que us pot ser útil.

 

Treball amb Scratch Jr: http://www.scratchjr.org/teach.html  Conté reptes que es plantegen a l’alumnat amb pistes per resoldre’ls. També hi ha versió en espanyol. Els reptes són fitxes en pdf descarregables i imprimibles, i també es poden realitzar en tauletes i en la web.

Treball amb lightbot: http://lightbot.com/ Resolució de puzzles en diferents pantalles on cal donar instruccions a un petit robot per a què els superi. Hi ha diferents nivells de dificultat i està orientat a entendre les seqüències de programació. Es pot realitzar en web i en APP per Android i iOs

Proposta d'activitat per a l'educació secundària

Pàgines de programació a l'Edu365 / Imagina http://www.edu365.cat/imagina/

Visiteu la pàgina de l’Scratch https://scratch.mit.edu/

Podeu trobar diferents possibilitats de treball:

Donar un programa escrit i, després de visualitzar la seva funció, modificar-lo perquè realitzi alguna cosa concreta.

Plantejar un repte de programació si el “públic” té prou nivell com per solucionar-lo

Accedir als exemples de la comunitat Scratch per comentar algun programa o bé baixar-lo i fer-hi modificacions.

Si el centre ja té experiència en Scratch, els alumnes poden mostrar al claustre o als pares les seves creacions.

També podem crear un espai comú, des del CRP, on recollir jocs, passatemps, endevinalles que es preparin des de les aules, per compartir i motivar l'alumnat

Treball amb App Inventor: http://ai2.appinventor.mit.edu/#6375882649239552

Treball amb Mozilla X-Ray Googles: https://teach.mozilla.org/tools/

Permet visualitzar el codi de qualsevol pàgina web i modificar-lo de forma local (no permanent). Cal instal·lar prèviament l’extensió.