RIE-CSP | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Ciències experimentals
Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i voltants
Nivell educatiu: Cicle Superior d’EP
Estacionalitat: Tot l’any
Objectius: Reconèixer alguns dels elements biòtics i abiòtics que configuren aquest ecosistema. Establir relacions senzilles entre ells (cadenes tròfiques)
Competències bàsiques que més potencia:
• Àmbit coneixement del medi:
- Competència 1: Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes
- Competència 3: Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi
- Competència 4: Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten
- Competència 11: Adoptar hàbits sobre l’adquisició i ús de béns i serveis, amb coneixements científics i socials per esdevenir un consumidor responsable
• Àmbit educació en valors:
- Competència 1: Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes
- Competència 4: Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen
- Competència 5: Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones
- Competència 6: Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència
Tipus d’activitat: Treball de camp / laboratori
Descripció: Activitat d’iniciació a l’ecologia de camp. Mesura de paràmetres físics elementals de l’aigua de la riera (temperatura, color, olor, amplada, fondària, velocitat..). Observació de vegetals dins i fora de l’aigua. Recol·lecció controlada de mostres de macroinvertebrats de la riera: observació, descripció i identificació. Elaboració de resums i conclusions.
Material: Quadern de treball.
Estris de treball de camp: xarxes de recol·lecció, pots, termòmetres, cinta mètrica….
Estris de laboratori: lupes binoculars, safates, plaques de Petri.
Durada: Mitja jornada
Desplaçament: Recorregut a peu (30 min)
Per a més informació, baixeu-vos el full d’organització de sortides.↑