Llegim i escrivim en parella

Aquest programa, basat en la tutoria entre iguals, parteix d’una experiència prèvia, el programa Llegim en parella, amb més de deu anys de treball, nombroses xarxes de professorat, centenars de famílies i milers d’alumnes que hi participen amb l’objectiu de millorar la comprensió lectora i la competència en expressió escrita.

Propostes per fomentar la lectura en temps de confinament

El programa biblioteca escolar “puntedu” ha publicat aquest dossier per oferir eines al professorat per continuar la tasca de foment del gust per llegir, l’hàbit lector i la millora de la competència lectora. Es proposen recursos i activitats que es poden fer de forma senzilla, sense sortir de casa i amb els mitjans a l’abast.

LLGIR S 🙂

Projecte d’animació a la lectura adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO dels centres de secundària de la comarca del Pla de l’Estany. L’activitat contempla diferents objectius relacionats amb el gust per llegir i l’ús de la biblioteca. El producte final de Llegir és guai són uns programes d’uns 25 minuts de durada que s’emeten per Banyoles Televisió

form-10Màster en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura

Màster oficial interuniversitari de la UAB i la UB que ofereix formació sobre l’organització i funcionament de les biblioteques escolars, el coneixement de llibres infantils i juvenils i el desenvolupament de projectes que incideixin en els hàbits de lectura de la població. Inici del curs: setembre 2020.

L’univers poètic de Miquel Martí i Pol

Aplicació per a tauletes mòbils i pissarres digitals que pretén apropar els infants a la poesia per mitjà de l’obra de Miquel Martí i Pol. L’aplicació proposa l’ús d’il·lustracions atractives i dinàmiques i de jocs que estimulen l’experimentació poètica, la creativitat i la lectura.

Llegir amb els fills i filles: Qüestió de confiança, generositat i paciència

Orientacions per a pares i mares elaborades per Jaume Centelles, mestre i bibliotecari escolar, amb eines i recursos per treballar la lectura des de casa, recomanacions per triar els llibres més adequats i propostes per compartir les estones dedicades a llegir.