Educar i créixer amb històries

Débora Chomski, lingüista, educadora i escriptora, és l’autora d’aquest llibre, publicat per Eumo Editorial, en què parla del poder del relat i del seu potencial formatiu i artístic. S’hi troben idees, tècniques i procediments que conviden a integrar les històries al currículum escolar.

#MónJove: recomanacions per a fer lectors adolescents

Bibliografia publicada pel Servei de Biblioteques que contempla els temes que interessen als joves lectors. La tria consta de llibres de coneixements, novel·les, còmics i pel·lícules, i s’adreça als professionals que treballen amb adolescents. La presentació és d’en Jaume Funes, psicòleg i educador.

Clàssics a l’aula

Monogràfic de la revista Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, núm. 79 (octubre-novembre-desembre 2018) que aborda la lectura de les obres clàssiques a secundària des d’una doble perspectiva: presència imprescindible a les programacions de centre i l’acompanyament imprescindible i necessari del docent.

Laboratori lector. Per entendre la lectura

En aquesta obra publicada per Anagrama, l’autor Daniel Cassany ofereix una visió àmplia, interdisciplinària i divertida de la lectura, amb exercicis per comprovar l’amplitud de les fixacions oculars, descobrir els automatismes del cervell, de com treballa la memòria… Una guia per entendre la lectura en format de laboratori.

Educación literaria y artística: conflictos sociales y bélicos

Publicació de l’editorial Graó coordinada per Carmen Franco Vázquez i Blanca-Ana Roig Rechou que presenta una selecció literària sobre conflictes bèl·lics i socials que pretén facilitar la tasca d’assentar l’hàbit lector i aconseguir un lector competent, tant en l’àmbit dels textos com el de les imatges.