Itinerari geològic al voltant de Santa Creu d’Olorda (BAT)

Baixar quadern de treball de l'alumne
Baixar full d'organització de la sortida
llibreta
Punt de trobada
OLO-BAT
Quadern de treball
Quadern de treball des de Molins
Full d’organització de sortida
Propostes act. prèvies i posteriors
Lloc de trobada
Codi activitat

Àmbit curricular:  Geologia

Lloc on es realitza: A Collserola, al voltant del cim d’Olorda. Entre Molins de Rei i Sant Feliu de Llobregat

Nivell educatiu: Batxillerat

Estacionalitat: Tot l’any.

Objectius: Aplicar tècniques específiques de geologia de camp. Reconèixer la litologia i la gènesi de roques sedimentàries i metamòrfiques. Interpretar els ambients sedimentaris i les forces tectòniques que han originat els afloraments que observem. Observar i interpretar del paisatge. Observació i identificació de fòssils. Aprofundir en els conceptes de: plec, encavalcament, nivell freàtic, solcs-xaragalls entre d’altres.

Competències bàsiques  que més potencia:

• Àmbit cientificotecnològic:
    • Competència 2. Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals.
    • Competència 3. Interpretar la història de l’univers, de la Terra i de la vida, utilitzant els registres del passat.
    • Competència 4. Identificar i resoldre problemes científics susceptibles de ser investigats en l’àmbit escolar, que impliquin el disseny, la realització i la comunicació d’investigacions experimentals.
  •  Àmbit cultura i valors
    • Competència 9. Analitzar críticament l’entorn natural des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva
    • Competència 10. Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís i democràtiques.

Tipus d’activitat: Itinerari de muntanya

Descripció: Recorregut durant el qual s’estudien diversos afloraments i es realitzen parades a: cim d’Olorda on es fa un estudi del paisatge, pissarres , plec calcari i fòssils de Can Farrés, entre d’altres.

Material: Mapa topogràfic, brúixola, lupa de mà, àcid clorhídric diluït, martell de geòleg, clinòmetre. GPS. Quadern de treball.

Durada: Mitja jornada, , de 9 h 30 min. a 13 h 30 min.

Desplaçament: Recorregut a peu, 2 hores 30 min. per camins de muntanya

Per a més informació consulteu el Full d’organització de la sortida ↑