DICTAT SOLIDARI

El 18 de febrer es va fer el DICTAT SOLIDARI, activitat organitzada pel Servei Local de Català, el Pla Educatiu d’Entorn i Ràdio Rubí. Enguany s’ha dedicat al grup literari de la COLLA DE SABADELL, que durant el 2019 celebren el centenari del seu naixement. Entre ells hi ha escriptors i activistes culturals innovadors i claus per a la cultura catalana. Parlem de Joan Oliver, de Francesc Trabal i d’Armand Obiols ( pseudònim de Joan Prat).

Durant el matí des de la ràdio s’ha emès el dictat que ha enregistrat la locutora Lídia Justa. Eren textos de Pere Quart del Bestiari. A banda del dictat s’ha fet un joc d’endevinar paraules que faltaven i les  escoles participants han telefonat  per donar les solucions als enigmes. Han participat diverses classes de  l’Escola 25 de setembre, Montessori, Pau Casals, Institut la Serreta… Després s’ha fet un sorteig entre els qui ho han encertat. Així, aviat els centres educatius guanyadors rebran un àlbum il·lustrat per a la biblioteca de la classe. A la tarda des de RUBÍ FORMA l’actor rubinenc Pep Farré ha dictat per a tots els públics un text humorístic de Trabal. Abans s’ha fet una xerrada per part de la Lic de Rubí, Clara Soley, sobre la vigència i la necessitat de reivindicar aquests escriptors, així com ha recordat que entre ells hi havia un rubinenc que va influir l’estil humorístic d’aquesta colla. Cal destacar que hi ha hagut fora aportacions d’aliments que recollien els voluntaris de Càrites i Frater Nadal.