Ja s’ha obert la convocatòria de les 284 places de mentors/ores digitals per impulsar la digitalització dels centres educatius catalans. Es tracta d’una de les principals actuacions del Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023.
La figura del mentor/a digital s’encarregarà d’acompanyar, implementar i avaluar l’estratègia digital als centres. Concretament, a través de l’acompanyament dels mentors/ores, es capacitarà el professorat en competències digitals en el marc del projecte educatiu del centre; s’acompanyarà a la comissió digital en l‘elaboració de l’estratègia digital de centre, i es durà a terme una formació interna per assolir la competència digital.
Al document de l’oferta de treball d’ATRI, hi ha tota la informació sobre els llocs de treball objecte d’aquesta convocatòria i també el FORMULARI de sol·licitud per participar-hi.
Termini de presentació de sol·licituds finalitza el 8 de novembre de 2021.
Nom del lloc: Mentor/a digital (assessor/a tècnic/a docent).
Unitat: Serveis territorials del Departament d’Educació o Consorci d’Educació de Barcelona.
Localitat: Seu del CRP dels serveis territorials del Departament d’Educació o del Consorci d’Educació de Barcelona; dels serveis territorials del Departament d’Educació i/o Consorci d’Educació de Barcelona, o dels serveis centrals del Departament d’Educació, si escau.
Destinataris: Personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B:
- cos de mestres
- cos de professors/catedràtics d’ensenyament secundari
- cos de professors tècnics de formació professional
- cos de professors/catedràtics d’arts plàstiques i disseny
- cos de professors/catedràtics d’escoles oficials d’idiomes
- cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny
Tipologia de lloc: Programa temporal de mentors/ores digitals, finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i la Unió Europea – NextGenerationEU en l’àmbit del Departament d’Educació, per donar suport al Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 del Departament d’Educació.
Forma d’ocupació: Comissió de serveis o adscripció provisional.
Complement associat: Assessor/a tècnic/a docent.
Jornada: Completa, en horari de matí i tarda.
Durada: De l’1 de gener de 2022 al 31 d’agost de 2023.
Requisits de participació:
- Ser personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B, excepte del cos d’inspectors/ores.
- Acreditar una experiència docent efectiva en ensenyaments reglats o d’assessorament a centres educatius de més de dos anys, en els darrers cinc anys.
- Acreditar formació docent com a formador/a, coordinador/a o d’assistència en cursos sobre tecnologies digitals.
- Nivell C1 de català per al personal docent que no té adscripció a Catalunya.
Perfil competencial del lloc de treball
- Comunicació en les relacions interpersonals. Comunicar de manera efectiva, empàtica i assertiva.
- Capacitat d’organització. Organització i capacitat de sistematitzar el mètode de treball.
- Resolució de problemes. Capacitat de detecció de necessitats, aportar solucions i fer-les efectives.
- Motivació i lideratge. Generar motivació i inspiració perquè l’equip docent lideri i impulsi canvis atractius, profunds i viables.
- Treball en equip. Concretar de manera col·laborativa objectius i accions per implementar, establint una distribució de tasques entre l’equip.
- Compromís amb el sistema educatiu i amb l’assoliment i fites marcades. Donar resposta als objectius i reptes marcats pel Departament tenint en compte les diferents realitats dels centres.
- Aplicació educativa de les tecnologies. Capacitat d’aplicar i aprofitar les tecnologies digitals en les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge.
Funcions
- Acompanyar i assessorar els centres educatius en els quals es fa la intervenció de mentoria en la definició i implementació de la seva estratègia digital, en el marc del projecte educatiu de centre.
- Acompanyar els centres educatius en els quals es fa la intervenció de mentoria en la definició del pla de formació interna, per tal que els/les docents assoleixin un nivell intermedi de competència digital docent.
- Assessorar els centres en els quals es fa la intervenció de mentoria en la planificació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat del centre i per nivells educatius.
- Recollir indicadors dels centres que permetin definir l’estat de maduresa digital del centre i l’aplicació del Pla d’educació digital de Catalunya.
- Coordinar la subxarxa d’Estratègia digital dels centres que reben la intervenció de mentoria.
- Donar a conèixer, als centres, projectes que promou el Departament d’Educació per millorar la competència digital de l’alumnat.
- Coordinar-se amb tota la xarxa d’agents territorials i centrals del Departament d’Educació en el marc del Pla d’educació digital de Catalunya.
- Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.
… Per més informació cal adreçar-se a l’oferta de treball a ATRI