Compartim experiències i enriquim-nos

El seminari d’escoles bressol dedica aquestes dues darreres sessions a compartir bones pràctiques que es realitzen als centres de les nostres dues localitats.

La trobada d’ahir ens va fer gaudir del projecte de l’Escola Bressol La Bruna on han organitzat un treball en petits grups per potenciar el llenguatge oral i la comunicació dels infants de 2 anys, un treball pràctic amb els infants, i d’anàlisi i reflexió posterior de les educadores.

La Llar d’Infants Snoopy ens va oferir una experiència de Pares Participatius, un model de treball amb comunitat educativa amb l’objectiu d’oferir una visió de la realitat dins l’aula i un modelatge del treball d’ensenyament-aprenentatge amb els infants de 2 anys, amb la participació activa de totes les famílies i la implicació en la programació i desenvolupament d’una activitat. Durant el mes de desembre hi participen diàriament cada família.

Com fer comunitat educativa i incloure les famílies al centre a través del treball d’una festa popular tant viscuda i festiva com és el Carnaval, centrat en el disseny i la creació de les disfresses i la posterior Rua, és el que ens van presentar les companyes de l’Escola Bressol Tagarot.

De totes les experiències se’n van fer valoracions positives, tant pels mateixos centres, com per les companyes del seminari.