Centres guanyadors del Dictat Solidari i coeducatiu

Avui dia 9 de març, en el marc de les activitats al voltant de la commemoració del dia de la dona, hem fet una activitat molt especial que és el dictat solidari i coeducatiu, organitzat pel Pla Educatiu d’Entorn i el Servei Local Català. És un activitat adreçada a tots els centres educatius de Rubí i a tota la ciutadania, ja que pensem que és una activitat per fer xarxa!

Aquest dictat vol recordar el Dia internacional de les Dones i per això hem escollit un fragment del llibre de la Raquel Díaz Reguera Les nenes seran el que vulguin ser. Primerament, abans del dictat, l’assessora LIC del Servei Educatiu de Rubí i la Roser Tutusaus, responsable del Servei Local de Català, han fet una mica de tertúlia parlant de dones catalanes excepcionals que han estat poc o gens recorregudes, per exemple: Víria Acte, dona esclava del segle II que va aconseguir comprar la seva llibertat treballant amb el marbre, el cas de Caterina Albert àlies Victor Català o la primera aviadora catalana, Maria Josep Colomer.

Al final s’han fet unes preguntes sobre la conversa i el text dictat,  i els participants dels centres educatius telefonaven per donar les respostes i a la vegada, si han encertat,  participaven en el sorteig d’uns llibres, regal del Servei Educatiu de la ciutat.

En aquesta activitat han participat en directe algunes escoles i instituts de Rubí: Institut Torrent dels Alous, Institut J.V. Foix, Escola Mossèn Cinto Verdaguer, Escola Rivo Rubeo, Escola Montessori, Escola 25 de setembre, Escola Ca n’Alzamora, Servei Local Català Adults, Institut Escola Teresa Altet, Institut la Serreta, Institut Duc de Montblanc, Escola Pau Casals…

De tots aquests participants s’han sortejat un llibre o àlbum il·lustrat. Els guanyadors del sorteig han estat:

• ESCOLA 25 DE SETEMBRE, 6è C i 5è A
  • MONTESSORI, 6è B
  • CAN N’ALZAMORA, 4t B
  • TORRENT DELS ALOUS, 2n E

Durant aquest mes de març els farem arribar el premi! Enhorabona als guanyadors!

Des del Servei Educatiu, us volem agrair la participació i us animem a visitar la nostra web on hi ha la correcció i una proposta didàctica per reflexionar sobre algunes aspectes ortogràfics.

Us deixem el podcast del programa de Radio Rubí per si voleu fer el dictat amb els vostres alumnes.