VI Jornades estatals: La cultura matemàtica de les persones

Al conviure aprenent, té lloc un procés social d’interacció, que va generant un marc de sentit per a cada una de les persones i per a la comunitat i ”dóna a llum” un món propi: el món de la vida de l’aula.  Més informació a Llegeix més … i al web de les VI Jornades estatals.

La manera de conviure aprenent és molt important perquè determina la qualitat de l’aprenentatge dels nens i les nenes i les possibilitats de l’aula, com a sistema social emergent, d’expandir-se o col·lapsar-se.
Per això, en aquestes jornades, volem compartir inquietudsi reflexions sobre el sentit de conviure aprenent a les nostres aules.

  • Com convivim aprenent les persones quan formem part d’una comunitat que se sent compromesa en una vida orientada a la comprensió del món?
  • Què fem perquè les aules esdevinguin realitats riques i creatives que siguin, alhora, inclusives i crítiques?
  • De quina manera l’acció col·lectiva es desgrana immersa en una conversa cultural àmplia? Com promovem l’enriquiment de l’entramat de “veus” diverses que ha de contribuir a teixir l’aula com un món simbòlic polifònic?
  • Com, mestres i alumnat, plegats, generem projectes col·lectius que ens impulsin a construir i controlar el sentit del que fem, que ens portina viure junts l’emoció de comprendre compartint preguntes, experiències i explicacionsi que estimulin la nostra curiositat per entendre’ns a nosaltres mateixos, als altres i al món?
  • I, com el món de la vida de l’aula i l’activitat matemàtica es poden enriquir, mútuament, en processos de formació de persones que siguin emancipadors?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>