Al conviure aprenent, té lloc un procés social d’interacció, que va generant un marc de sentit per a cada una de les persones i per a la comunitat i ”dóna a llum” un món propi: el món de la vida de l’aula. Més informació a Llegeix més … i al web de les VI Jornades estatals.
|
La manera de conviure aprenent és molt important perquè determina la qualitat de l’aprenentatge dels nens i les nenes i les possibilitats de l’aula, com a sistema social emergent, d’expandir-se o col·lapsar-se.
Per això, en aquestes jornades, volem compartir inquietudsi reflexions sobre el sentit de conviure aprenent a les nostres aules.
- Com convivim aprenent les persones quan formem part d’una comunitat que se sent compromesa en una vida orientada a la comprensió del món?
- Què fem perquè les aules esdevinguin realitats riques i creatives que siguin, alhora, inclusives i crítiques?
- De quina manera l’acció col·lectiva es desgrana immersa en una conversa cultural àmplia? Com promovem l’enriquiment de l’entramat de “veus” diverses que ha de contribuir a teixir l’aula com un món simbòlic polifònic?
- Com, mestres i alumnat, plegats, generem projectes col·lectius que ens impulsin a construir i controlar el sentit del que fem, que ens portina viure junts l’emoció de comprendre compartint preguntes, experiències i explicacionsi que estimulin la nostra curiositat per entendre’ns a nosaltres mateixos, als altres i al món?
- I, com el món de la vida de l’aula i l’activitat matemàtica es poden enriquir, mútuament, en processos de formació de persones que siguin emancipadors?