III Jornada Pedagògica. Rivo Rubeo: “Treball col·lectiu. Una proposta col·lectiva.”

El projecte desenvolupat pel Rivo Rubeo en torn a la creativitat té una vesant eminentment col·lectiva. La Eva Bretones, ens va explicar com al seu centre tots els alumnes són partícips de forma activa en aquest procés artístic.

L’entrada al centre es troba decorada amb treballs dels alumnes d’acord amb el moment de l’any que es troben. Hi col·laboren tots els alumnes. A partir d’una proposta comú, cada classe l’interpreta i dissenya una part la qual acaba formant part d’un mural col·lectiu. En el cas de la primavera, per exemple, cada alumne d’una classe podia ser un pètal d’unes flors mentre que altres eren fruits d’un arbre; fent en total una composició d’acord amb la proposta d’eixe moment. D’aquesta manera tots els nens i nenes es senten identificats amb aquest projecte artístic, el qual és viu i canviant i necessita de tots per aquest canvi.