Visita d’aprenentatge a l’escola Montessori

Aquests dijous 25/02/21 s’ha realitzat la primera visita virtual d’aprenentatge de la XIEP amb la participació de l’escola Montessori (Rubí). La Conxita i l’Alicia ens han presentat els tallers Maker i Tinkering que es porten a terme en el centre dins del seu procés de transformació pedagògica vinculada al projecte MAGNET. Es desenvolupen aplicant metodologies actives que potencien les vocacions STEAM tot tenint present la perspectiva de gènere. Cada espai està dedicat a una dona referent com recull aquest quadre resum de l’Univers femení dels tallers.

Els tallers s’organitzen per comunitats de petites, mitjanes i grans i es realitzen tres cops per setmana. A la comunitat de grans, aquesta proposta s’ha adaptat especialment al format virtual de manera que permet seguir el treball iniciat en cas de confinament d’un grup, proposant diferents reptes a assolir vinculats als diferents àmbits del currículum.

També ens han presentat el procés de reflexió i avaluació al voltant dels tallers i la importància de documentar tot el procés.