Museu del cinema de Vilallonga del Camp
El Museu s’estructura en tres apartats, un dedicat a la maquinària de projecció, un altre gràfic, amb pasquins, programes de mà, pòsters i fotografies colorejades, també un espai dedicat al No-Do, i finalment, un espai destinat als tres cinemes que ha tingut Vilallonga: el Nou, l’Edison i l’actual, el Centre Recreatiu.

Museu de cinema.

La seva missió és afavorir la comprensió i el coneixement de la història de la imatge en moviment i del cinema a través de la conservació, recerca, interpretació i exposició permanent de la Col·lecció Tomàs Mallol i d’altres col·leccions o objectes que es puguin adquirir, així com també a través de l’organització d’activitats i l’oferiment de serveis que permetin la interacció amb els visitants i usuaris del muse

Cinescola, és, entre d’altres coses, un servei que posa a l’abast dels docents un, cada cop més gran, contingent de propostes didàctiques en l’ambit de l’Educació en Comunicació en línia, en format CD i en format paper. Vegeu, per exemple els llibres Cinema i Educació. Premi Aula 2008 del Ministerio de Educación, al millor llibre de pràctica educativa; o El documental como estrategia educativa.

Filmoteca per a les escoles
Els dossiers didàctics s’ofereixen mensualment i estan dirigits a docents d’Educació Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius. L’objectiu és proporcionar orientació al professorat per a treballar a l’aula pel·lícules escollides de la programació mensual per a públic general de la Filmoteca de Catalunya, i proposen activitats relacionades amb el currículum escolar per tal d’entendre i interpretar el món a través del cinema

Zinematic és una col·lecció de màquines i artefactes que al llarg de la història van ser inventats per tractar de reproduir i conservar en imatges el món que ens envolta. Anteriors a la fotografia i el cinema, objectes com la càmera fosca o el praxinoscopi, que semblen sorgits de l’equipatge d’un mag, van ser passos necessaris per arribar a allò que avui és el cinema i la fotografia.