APRENENTATGE I SERVEI COMUNITARI

APS EN TEMPS DE COVID

NOTÍCIES APS

RECURSOS D’INTERÈS

Vols fer un projecte nou d’APSC amb el teu alumnat?

Aquí trobaràs propostes de diferents entitats d’àmbits molt diferents.

Nens a les dunes

ApS i serveis comunitaris

L’Àrea Metropolitana de Barcelona ofereix als centres tipus de projectes per a realitzar en APSC, guies i recursos i experiències que ja s’han realitzat.

The Beit Project

Contribuir a la millora de l’actitud i valors de ciutadania dels alumnes.

L’APS de l’Economia Solidària. Apoderem el professorat.

Qüestionar el model de consum hegemònic, explori i es mobilitzi per un consum transformador i afavoreixi el teixit d’Economia Solidària del seu barri.

Punts JIP (Jove informa’t i Participa). Servei d’Informació i Dinamització als Centres d’Educació Secundària.

Potenciar la participació dels i les adolescents en les accions informatives i incorporar les seves necessitats i demandes en el servei.

Projecte Boscos de muntanya

Fer partícips tant el col·lectiu juvenil com els centre en la realització de tasques de millora i conservació dels boscos de muntanya, promovent-ne la difusió.

Memòria i educació

Participar en la geolocalització d’espais/llocs de memòria, ser Ambaixadors a d'aula d'una de les biografies escollides i/o ser trobadors de memòria

LECXIT, lectura per a l’èxit educatiu

Impulsar la comprensió lectora de l’alumnat de primària com a competència
clau per a l’èxit educatiu

Continguts per a la Web de la Fundació Suñol

Elaborar continguts online per a la web de la Fundació Suñol en els seus diferents apartats (Exposicions, Activitats, Col·lecció, etc.)

Des dels centres educatius desmuntem la impunitat corporativa en aigua i energia

Sensibilitzar el seu entorn més proper (família/barri) sobre la problemàtica de la pobresa energètica, tot defugint paternalismes, posant llum i problematitzant aquesta qüestió sistèmica.

Construïm capacitats, construïm ciutat

Donar resposta a les necessitats d’inserció sociolaboral i d’inclusió social de les persones usuàries del servei: Taller Artesanal, el Taller d’Hort i el Taller de Comunicació.

Brots Urbans per a la transformació social

Crear un hort  mitjançant la implicació de la comunitat escolar  i persones en risc d’exclusió social perquè sigui un espai inclusiu de trobada, experimentació, reflexió-acció, investigació, aprenentatge i formació, entorn l’agroecologia i la sobirania alimentària

APS sota l’aigua

Conscienciar  sobre la importància de la biodiversitat de les zones litorals de Barcelona i donar a conèixer les problemàtiques marines actuals en les que aquesta s’enfronta.

Compartim un futur

Tres projectes: Dràstics amb els plàstics, Els vigilants de l’aire i Rehabilitació energètica d’edificis residencials

Tarpuneja

Combatre el canvi climàtic, millorar l’economia familiar, donar suport des de les ciutats a l’agricultura ecològica de proximitat i potenciar les 3R (reduir, reutilitzar, reciclar).

El Mercat per la Porta Gran

Els mercats com espai d’inclusió social on les persones grans tenen un paper clau.

Menja’t el món

Els mercats com espai d’inclusió social on les persones nouvingudes tenen un paper clau.

Sensibilitzem sobre com funciona Barcelona

Conèixer la ciutat per poder iniciar accions sostenibles per canviar la nostra relació amb l’entorn.

Recurs Pedagògic vinculat al Servei Comunitari online

Promoure la igualtat d’oportunitats per a tots els infants i joves i en una societat més justa i cohesionada

El bibliotecari que llegeix els poemes per telèfon

Acompanyament a persones que estan soles a través de la poesia