Eines de participació: Els drets dels infants

Resultat d'imatges de dibujo locutor radio

Els alumnes de 6è de l’Escola Ítaca han participat en el “Projecte Ràdio: Eina de participació” organitzat per la Xarxa dels Drets dels Infants (XDI). Han expressat les seves necessitats i experiències quotidianes en relació als Drets dels Infants i la seva vulneració en tres àmbits: escola, barri i ciutat. Han realitzat aportacions en cadascún d’aquests àmbits i han tingut la possibilitat de participar actívament per donar resposta a les seves idees i inquietuds.

L’organització d’aquest projecte s’ha dut a terme en 7 sessions amb la finalitat d’acabar preparant una càpsula de ràdio per fer difusió del treball realitzat per a cada grup d’alumnes. Primerament es va treballar amb l’alumnat quins coneixements prèvis tenien sobre els drets dels infants. Posteriorment, cada grup es va especialitzar en un Dret que ells mateixos van seleccionar. Van buscar informació, van realitzar entrevistes, escenificacions teatrals, històries… per tal conèixer en profunditat en quins casos considerem que s’ha vulnerat un dret concret. Finalment, els alumnes es van desplaçar al CRP Les Corts per tal de gravar una càpsula de ràdio de 2 minuts per grup on exposéssin els aprenentatges i les vivències més rellevants d’aquest procés.

Us deixem a continuació les càpsules elaborades i editades pels alumnes. El text és propi de l’alumnat i inèdit, així com la música que l’acompanya:

Grup 6èA Ítaca Grup 6èB Ítaca
Grup del Dret a la Protecció Grup del Dret a l’Educació Especial