Experiències de centre

A continuació, us deixem un recull d’experiències de centres de les Corts en relació al Projecte de Convivència:

CENTRE I EXPERIÈNCIA

DESCRIPCIÓ

PROTOCOL DE BON TRACTE A L’AULA

ABAT OLIVA – LORETO

Protocol de Bon Tracte a les Aules pactat entre tutors de grup, alumnat i mediadors. Es planifica amb l’alumnat què considerem mal tracte, quins poden ser els plans d’acció per prevenir-lo i quines poden ser les possibles sancions en cas de que es produeixi.

Cliqueu a la imatge per accedir al PBT:

CONSELL D’INFANTS

THAU BARCELONA

El Consell d’Infants de l’Escola Thau de Barcelona és un òrgan de participació dels alumnes de l’escola. Un espai on poder exercir, com a ciutadans que són, el seu dret a reflexionar, expressar la seva opinió, debatre, prendre decisions i compartir les seves propostes a fi de millorar la seva escola.

Cliqueu a la imatge per accedir al Consell d’Infants de l’escola Thau:

PROJECTE TEATRE

INSTITUT LES CORTS

Les bases del Projecte Teatre del Institut les Corts són les següents:

• Treballar les competències relacionades amb la dimensió de la comunicació oral
  • Cohesionar el grup-­‐classe
  • Contribuir a la formació de la persona en els valors
  • Promocionar el treball cooperatiu interdisciplinar
  • Abordar conflictes de l’ésser humà (justícia, llibertat, respecte, integració…) i de la societat adolescent
  • Treballar l’educació emocional

L’activitat implica a tots els estudiants d’ESO com a actors/actrius, col·laboradors o tècnics de representació així com espectadors actius que assissteixen a la representació i reflexionen abans i després sobre el que l’obra i els intèrprets plantegen.

Cliqueu a la imatge per accedir al Projecte Teatre:

HOQUEI+ LES CORTS

COL·LEGI PAIDEIA (CENTRE D’EDUCACIÓ ESPECIAL)

El projecte del hoquei+ que té el seu origen a les Corts, i que actualment compta amb diversos equips tant a Catalunya (Terrassa, Mataró, Sant Cugat,…) com a la resta de l’estat espanyol (Madrid, Bilbao, València, Granada…), ha rebut diferents reconeixements i premis pel seu caràcter innovador i inclusiu pel que fa la pràctica esportiva. L’any passat va ser guardonat amb el premi nacional de l’esport Infanta Sofía.

Tota aquesta tasca acumulada en aquests prop de deu anys farà que la temporada vinent l’hoquei+ disposi d’una lliga pròpia dins de la mateixa Federació Catalana d’hoquei herba, on els i les esportistes podran competir setmanalment i on la pràctica esportiva adquirirà el caràcter més inclusiu a l’estar federats i tenint un reglament de competició com qualsevol altre practicant.

TEIXINT EMOCIONS

ESCOLA BARCELONA

Moltes persones (alumnes, mestres…) no saben reconèixer ni posar nom a les seves emocions. Des de l’escola Barcelona es crea el projecte “Teixint emocions” al curs 2017-2018 per treballar les competències emocionals. Durant el curs 2018-2019 l’objectiu del treball emocional forma part de la PGA. Els docents fan cursos d’educació emocional, es crea una comissió d’educació emocional i es treballa 1 hora, com a mínim, a les aules.

Cliqueu a la imatge per accedir a la presentació “Teixint emocions”: