NOTÍCIES APS

Allà on les maletes es perden

És un projecte del Teatre Nacional de Catalunya que amb la participació de l’institut Doctor Puigvert i de l’entitat Arep per la Salut Mental i amb la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona. Aquest projecte vol dur a terme un procés d’aprenentatge a través del qual tots haurem après sobre salut mental i també sobre l’absurd dels prejudicis, sobre la llibertat i la dignitat de totes les persones, i sobre l’art com a eina de transformació d’una societat.

Com la nit al dia: segona obra.

Difusió APSC en programes de Ràdio:

Institut Montjuich (Minut 7.40 al 28.42)

Institut Les Corts

Premis Aprenentatge Servei
Enguany arriba a la seva setena edició, adreçada a entitats socials, centres d’educació Infantil-Primària, ESO-Batxillerat i Formació Professional i Ocupacional, que estiguin desenvolupant pràctiques de aprenentatge servei.Els projectes es poden presentar en català, euskera, gallec i castellà. Hi ha temps fins al 30 de setembre 2021.Organitza la Xarxa Espanyola d’ApS, la Fundació Edebé i el Ministeri d’Educació i Formació Professional.
Joves mediadors/es

Presentació del projecte realitzat entre el Castell de Montjuïch i l’Institut El Bosch.

Diumenge 7 de març de 2021

De les 11 a les 13 hores.

Lloc: Pati Castell de Montjuïch.

8 JORNADES DEL CENTRE PROMOTOR D’APRENENTATGE SERVEI:

APS:educar per a la transformació social

Jornada online: dimecres 3 i dijous 4 de març de 2021 de 17.30 – 20.15

Les jornades han estat un ÈXIT de participació, uns 200 participants.

#ApSMésQueMai

El Centre Promotor d’ApS impulsa la Crida#ApSmésquemaidestinada a promoure la realització d’activitats d’aprenentatge servei i servei comunitaridurant el curs 20-21. Per a centres de Primària i Secundària.

Josemari Aymerich: «Abrir el colegio al barrio nos hace mejores»

El professor Aymerich explica l’expèriència del seu Centre, Sagrado Corazón de Pamplona, com han organitzat en totes les etapes projectes d’APS i l’impacte positiu que han tingut a l’entorn i el centre.

Premis Red Española Aprendizaje Servicio

6ena Convocatòria dels Premis, organitzats per la Red Española de Aprendizaje Servicio. Els premis tenen com a objectiu reconèixer la tasca dels centres i les entitats, per posar en valor com a eina d’èxit educatiu i compromís social. En l’actual edició s’han presentat 330 projectes de tot l’Estat. S’han atorgat 20 premis.

Projectes de Catalunya amb premi:

Fundació els Tres Turons i Escola Font d’enFargas, de Barcelona: #CactusExperience. Aprenentatge Servei durant el confinament”.

Institut Eduard Fontsere, de L’Hospitalet de Llobregat: Filmsere .

De l’aula a l’institut i al barri

Mar Vara, Coordinadora d’APSC de l’Institut Les Corts ens explica l’organització del seu centre per realitzar projectes d’APSC

Projectes de recerca amb servei a la comunitat

Francisco Gris, Coordinador d’APSC del Col·legi Santa Teresa de Lisieux ens explica com la proposta del seu centre de fer projectes d’APSC amb els projectes de recerca de 4t de l’ESO.

c