DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ (SC)L’impuls del servei comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria és una acció que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. |
|
CONSORCI D’EDUCACIÓ DE BARCELONA (APSC)Mostra de projectes de Centres que pertanyen al Consorci d’Educació de Barcelona dividits per àrees segons el seu objectiu i desenvolupament. Documents legals i d’interès. |
|
ORIENTACIONS PER A DUR A TERME PROJECTES D’APSCEls Referents d’APSC dels CRP de la ciutat de Barcelona han elaborat unes infografies per explicar que és l’APSC, l’organització i la coordinació en el centre per la realització de projectes d’APSC i l’Avaluació.
|
|
Fer ApS per una alimentació sostenibleDur a terme ApS en l’àmbit del sistema agroalimentari és una oportunitat única per reflexionar sobre una activitat tan quotidiana i imprescindible com és el menjar. En l’article hi trobareu materials pels aprenentatges i propostes de serveis. |
|
Articles, reportatges i entrevistes al voltant l’APS. |
|
MAPA DELS VALORS I DE L’APRNENTATGE SERVEIL’aprenentatge servei educa en valors. Però, quins valors? En quins moments de l’activitat? Amb quins recursos formatius? L’objectiu d’aquest document és presentar un mapa, tant complet com ha sigut possible, dels valors que cristal·litzen i es transmeten en l’aprenentatge servei, que com es veurà són molts. |
|
PROJECTE PRESENTS“Presents” és un projecte comunitari intergeneracional en el qual, per una banda, trobem l’escenari del centres educatius amb adolescents i per l’altre les persones grans. |
|
Ciència Ciutadana i Natura, un repte per a l’educació per a la sostenibilitat .Amb ella s’han volgut abordar les potencialitats i l’impacte educatiu que tenen els projectes de ciència ciutadana per a descobrir i conèixer la natura que ens envolta i per motivar, empoderar i comprometre infants i joves en la protecció de la biodiversitat. En document arxiu trobareu informació de les diferents sessions de presentació de la guia. |
|
SC ambiental.Projectes de SC i ApS ambiental subvencionat a la convocatòria de l’any 2020. Són accions molt interessants i suggeridores d’accions
|
|
CENTRE PROMOTOR APSÉs un espai generador d’iniciatives i confluència d’accions encaminades a facilitar i reforçar els projectes d’APS. Està format per diferents institucions i entitats i té voluntat de servei públic, independent de l’Administració, treballant per associar el APS a innovació i qualitat educatives. La finalitat principal d’aquest centre és promoure l’estudi, la difusió i el desenvolupament de projectes d’aprenentatge servei |
|
RED ESPAÑOLA DE APSLa “Red Española de Aprendizaje y Servicio” és una associació sense ànim de lucre que té com a missió difondre l’aprenentatge-servei; potenciar la col·laboració entre els grups territorials i representarlos davant altres institucions de caràcter supralocal. |
|
BLOG ROSER BATLLERoser Batlle és fundadora de la Xarxa Espanyola d’Aprenentatge-Servicio i forma part de la seva Junta Directiva. També forma part del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei de Catalunya; de la Fundació Zerbikas del País Basc i de la Xarxa Iberoamericana d’Aprenentatge-Servei. Va estar col·laborant durant quatre anys com a professora a ESADE i actualment col·labora amb la consultoria social Inpacte. |
|
CENTRO PROMOTOR DE APRENDIZAJE Y SERVICIO SOLIDARIO EN EUSKADIZerbikas és el Centre Promotor de l‘Aprenentatge i Servei Solidari a Euskadi. És un espai generador d’iniciatives, un lloc de confluència d’accions encaminades a facilitar i reforçar projectes d’APS. És una entitat amb voluntat de servei públic, independent de l’Administració, que associa el APS amb la innovació i la qualitat educativa. L’òrgan directiu de Fundació Zerbikas és la Junta del Patronat |
|
CENTRO PROMOTOR LATINOAMERICANO DE APRENDIZAJE Y SERVICIO SOLIDARIOFundat el 26 de febrer de 2002. Buenos Aires, Argentina, avui té una xarxa de col·laboradors en tota l’Argentina, així com a Uruguai i el Brasil, i desenvolupa les seves activitats a Amèrica Llatina, però també a Àfrica, Europa i altres regions del món. |
EL INGLÉS QUE COGIÓ UNA MALETA Y SE FUÉ AL FIN DEL MUNDOTom Harper un jubilat de 90 anys que la seva dona acaba de morir, s’embarca en una emocionant travessia. Deixarà enrere l’aïllat poble en què viu des de fa cinquanta anys, situat en el punt més a nord de Gran Bretanya, per viatjar fins a la seva ciutat natal, a l’extrem més a sud de país, utilitzant per a això el seu bitllet gratuït d’autobús. Sensibilitzar a l’alumnat sobre temes de la bellesa. |
|
El agente topo
Rómulo és un detectiu privat. Quan una clienta li encarrega investigar la residència d’avis on viu la seva mare, Rómulo decideix entrenar Sergio (83 anys), que mai ha treballat com a detectiu, per viure una temporada com a agent encobert a la llar. Ja infiltrat, amb serioses dificultats per assumir el seu rol de “talp” i ocultar la seva adorable i afectuosa personalitat, s’acaba convertint, més que en un espia, en un aliat dels seus entranyables companyes. Sensibilitzar a l’alumnat sobre temes de la bellesa. |
|
5 preguntes amb resposta per a conèixer l’APS |
|
L’aprenentatge Servei: una vacuna educativa i social5 raons per fer APS. |
|
Aprenentage servei: serveis socials en accióEl professor Jesús Guillem presenta alguns dels factors crítics que caracteritzen els bons projectes d’Aprenentatge-Servei i com, indirectament, alguns estudis que provenen de la neurociència poden donar suport a l’ús d’aquests projectes que vinculen els continguts curriculars amb els serveis comunitaris, especialment pel que fa al treball d’importants funcions executives del cervell |
|
Reescrivim la vellesa. Guia didàcticaLa Guia té per objectius visibilitzar l’envelliment com una part del cicle vital, qüestionar estereotips i sensibilitzar els nois i noies sobre la situació de la gent gran. Està organitzada en 5 blocs i conté totes les orientacions didàctiques i els recursos necessaris per treballar amb l’alumnat. És una iniciativa d’Amics de la Gent Gran |
|
LA REFLEXIÓ: EIX CLAU DE L’ APRENENTATGE SERVEILa reflexió és un ingredient que aglutina tots els elements que formen un projecte d’APS, els dona un valor afegit i els |
|
APRENENTATGE SERVEI PER A UNA ALIMENTACIÓ SANA, JUSTA I SOSTENIBLELa guia pretén facilitar l’impuls de projectes comunitaris per a una alimentació sostenible. S’adreça a entitats o centres educatius interessats a treballar aquesta temàtica i/o en l’ApS). |
|
CIÈNCIA CIUTADANA I APRENENTATGE SERVEIEl document pretén acostar la ciència ciutadana i l’aprenentatge servei per assenyalar les semblances i explorar possibilitats de col·laboració. |
|
GUIA DEL PROGRMA ESCOLES + SOSTENIBLES: PASSEM A L’ACCIÓ!L’objectiu de la guia és estimular la reflexió i el debat a cada centre per definir el propi itinerari de sostenibilitat, i fornir eines de treball i exemples concrets per desenvolupar-lo. L’APSC pot ser una proposta educativa adient per a portar a la pràctica alguns dels projectes i accions que presenta la guia. |
|
Pistas para practicar ApS con Cuidados. InteRedEducar para transformar el mundo Testimoni de professorat, personal d’entitats i alumnes que han realitzat projectes d’APS a centres de la Comunitat Valenciana. |
|
El potencial transformador de les entitatsEl document que es presenta aquí té com a objectiu sistematitzar i reivindicar l’aposta que el Consell d’Innovació Pedagògica (CIP) ha fet des del 2017 per l’aprenentatge servei. S’exposen algunes de les experiències sorgides, se’n recullen els aprenentatges principals i es dibuixa un full de ruta per al futur en aquest procés d’incorporació de |
|
Els ODS a través de l’ApSL’editorial Santillana porta l’Agenda 2030 a les aules i llança ECOS, un conjunt de projectes d’aprenentatge servei (ApS) adreçat als estudiants de secundària i encaminats a la consecució dels ODS: Acció pel clima (ODS 13), Vida submarina (ODS 14), Salut i benestar (ODS 3) i Igualtat de gènere (ODS 5). |