MICRO FIRST LEGO LEAGUE 2024

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

(FINS EL 20 DE SETEMBRE)

Preguntes freqüents sobre la Lego

Compromisos del CRP Les Corts:
– es paga un grup per centre.
– formació al Primer Trimestre als Referents de Centre.
– assessorament per part del CRP del projecte de recerca i valors.
– alumnes de Secundària realitzaran un APS a alumnat de centres de Primària per assessorar en Robòtica.
– Micro del mes de gener al Centre Cívic Pere IV (19 de gener).
– Robots a la Plaça Comas al juny.

FIRST LEGO LEAGUE (FLL) és un repte mundial que desperta l’interès dels joves per la ciència i la tecnologia. S’utilitzen desafiaments temàtics per interessar els joves d’edats compreses entre 10 a 16 anys (de 5è de Primària a 4t d’ESO) en la investigació, la resolució de problemes i la ciència. Els pilars del programa són els Valors FLL que emfatitzen el fet d’aprendre dels altres companys/es, la competició amistosa, l’aprenentatge i la contribució a la societat.

Al districte de Les Corts cada any s’hi participa. Es crea un seminari per formar al professorat en l’àmbit de la ciència i el pensament computacional i organitzar una Micro First Lego League on l’alumnat es posa a prova al Centre Cívic Pere Quart en un format semblant al que trobarà a la final de First Lego League oficial. La FLL neix a l’any 1998 i cada any té un creixement més exponencial a escala mundial. Els centres del districte de les Corts hi participen des del curs 2016-2017.

Calendari:

Durant els mesos d’octubre, novembre i desembre l’alumnat acompanyat dels seus docents elaboren l’estratègia, dissenyen, construeixen, programen i proven un robot autònom utilitzant la tecnologia Lego Education. Tanmateix, plantegen i presenten solucions innovadores al tema plantejat.

Objectius

• Realitzar construccions bàsiques amb LEGO per treballar sota les proves de pensament computacional i programació que exigeix el “joc del robot”.
  • Fomentar la diversió per la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, les matemàtiques i la creació artística (STEAM) mentre es resolen problemes reals a través d’un aprenentatge significatiu i lúdic.
  • Fomentar el treball en grup i el sentiment de pertinença a la comunitat escolar i al districte de Les Corts.

Amb la col·laboració de                                 Organitza

logodistrito logocrp