Micro First Lego League

Referents de l’activitat: Guillem Beltran i Albert Bretxa

MICRO FIRST LEGO League a Les Corts tindrà lloc el divendres 17 de gener de 2020 al Centre Cívic Pere IV.

Centres participants: Escola Ítaca, Escola Barcelona, Escola Les Corts, Institut Les Corts, Escola Thau, Escola Pau Romeva, Escola Santíssima Trinitat, Escola Sant Ramon Nonat Sagrat Cor, Escola Ausias March, Col·legi Sant Ramon Nonat, Institut Pedralbes i Escola Lavínia.

FIRST LEGO League (FLL) és un repte mundial que desperta l’interès dels joves per la ciència i la tecnologia. S’utilitzen desafiaments temàtics per interessar els joves d’edats compreses entre 10 a 16 anys (de 5è de Primària a 4t d’ESO) en la investigació, la resolució de problemes i la ciència. Els pilars del programa són els Valors FLL que emfatitzen l’aprendre dels altres companys, la competició amistosa, l’aprenentatge i la contribució a la societat.

Al districte de Les Corts cada any s’hi participa. Es crea un seminari per formar al professorat en l’àmbit de la ciència i el pensament computacional i organitzar una Micro First Lego League on l’alumnat es posa a prova al Centre Cívic Pere Quart en un format idèntic al que trobarà a la final de First Lego League oficial a la UPC. La FLL neix a l’any 1998 i cada any té un creixement més exponencial a nivell mundial. Els centres del districte de les Corts hi participen des del curs 2016-2017.

Calendari:

Durant els mesos d’octubre, novembre i desembre l’alumnat acompanyat dels seus docents elaboren la estratègia, dissenyen, construeixen, programen i proven un robot autònom utilitzant la tecnologia Lego Mindstorms i plantegen i presenten solucions innovadores al tema plantejat.

Objectius

• Realitzar construccions bàsiques amb LEGO per treballar sota les proves de pensament computacional i programació que exigeix el joc del robot
  • Fomentar la diversió per la ciència, la tecnologia, la enginyeria , les matemàtiques i la creació artística (STEAM) mentre es resolen problemes reals a través d’un aprenentatge significatiu i lúdic.
  • Fomentar el treball en grup i el sentiment de pertinença a la comunitat escolar i al districte de Les Corts.
FIRST LEGO LEAGUE 2019

Els equips premiats van ser:

• Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador: equip ‘Robopros’, de l’Escola Sant Felip Neri, de Barcelona.
  • Segon Premi al Guanyador: equip ‘JISA Team’, del Col·legi Sant Ramon Nonat, de Barcelona.
  • Primer Premi als Valors FIRST LEGO League: equip ‘PAT’, de l’Institut Les Corts.
  • Primer Premi AIRBUS al Projecte Científic: equip ‘O-CREW’, del Col·legi Sant Ramon Nonat, de Barcelona.
  • Menció al projecte científic que dona accés al Global Innovation Award: equip ‘Robotic Lotaiger’, del Centre de Recursos Pedagògics de Les Corts, de Barcelona.
  • Primer Premi al Disseny del Robot: equip ‘Paellitas’, del Centre de Recursos Pedagògics de Les Corts.
  • Primer Premi al Comportament del Robot: equip ‘Robopros’, de l’Escola Sant Felip Neri, de Barcelona.
  • Premi a l’Emprenedoria: equip ‘WATICS VIARÓ’ de Viaró Global School, de Sant Cugat del Vallès.
  • Premi LEGO Education Robotix a les Joves Promeses: equip ‘Els llunàtics’, de l’Escola Pau Romeva de Barcelona.
  • Premi a l’Entrenador: equip ‘Team Robot’, de l’Escola Les Corts de Barcelona.