MICRO FIRST LEGO LEAGUE

Referents de l’activitat:

Sebastià Pons i Martí Boneta

Ja us podeu inscriure a la formació: Informació i inscripcions

Compromisos del CRP Les Corts:
– es paga un grup per centre.
– formació al Primer Trimestre als Referents de Centre, es confirmarà si serà online o presencial.
– assessorament per part del CRP del projecte de recerca i valors.
– alumnes de Secundària realitzaran un APS a alumnat de centres de Primària per assessorar en Robòtica
– Micro del mes de gener hem d’esperar a la situació sanitària i a la normativa COVID de Salut.
– Robots a la Plaça Comas al juny: hem d’esperar a la situació sanitària i a la normativa COVID de Salut.

MICRO FIRST LEGO League: pendent de la situació COVID i la normativa que hi hagi en aquell moment, hem fet reserva pels dies divendres 14  de gener i 4 de febrer de 2022 (ja es repartiran els centres) al Centre Cívic Pere IV.

Centres participants:

Escola Lavínia
Institut Pedralbes
Escola Thau
Institut Les Corts
col·legi Sant Ramon Nonat
Institut Escola Tres Fonts de Les Corts
Sant Ramon-Sagrat Cor
Escola Barcelona
Itaca

FIRST LEGO League (FLL) és un repte mundial que desperta l’interès dels joves per la ciència i la tecnologia. S’utilitzen desafiaments temàtics per interessar els joves d’edats compreses entre 10 a 16 anys (de 5è de Primària a 4t d’ESO) en la investigació, la resolució de problemes i la ciència. Els pilars del programa són els Valors FLL que emfatitzen l’aprendre dels altres companys, la competició amistosa, l’aprenentatge i la contribució a la societat.

Al districte de Les Corts cada any s’hi participa. Es crea un seminari per formar al professorat en l’àmbit de la ciència i el pensament computacional i organitzar una Micro First Lego League on l’alumnat es posa a prova al Centre Cívic Pere Quart en un format idèntic al que trobarà a la final de First Lego League oficial a la UPC. La FLL neix a l’any 1998 i cada any té un creixement més exponencial a nivell mundial. Els centres del districte de les Corts hi participen des del curs 2016-2017.

Calendari:

Durant els mesos d’octubre, novembre i desembre l’alumnat acompanyat dels seus docents elaboren la estratègia, dissenyen, construeixen, programen i proven un robot autònom utilitzant la tecnologia Lego Mindstorms i plantegen i presenten solucions innovadores al tema plantejat.

Objectius

• Realitzar construccions bàsiques amb LEGO per treballar sota les proves de pensament computacional i programació que exigeix el joc del robot
  • Fomentar la diversió per la ciència, la tecnologia, la enginyeria , les matemàtiques i la creació artística (STEAM) mentre es resolen problemes reals a través d’un aprenentatge significatiu i lúdic.
  • Fomentar el treball en grup i el sentiment de pertinença a la comunitat escolar i al districte de Les Corts.