GENT GRAN I CONTES

Referent de l’activitat: Marta Ponti

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

(FINS EL 30 DE SETEMBRE)

Els relats curts d’històries viscudes que la gent farà en un taller d’escriptura, seran explicats als nens i les nenes de les escoles de primària perquè en facin les il·lustracions.

Objectius:

• Intercanvi intergeneracional
  • Enfortir la memòria històrica a través d’experiències de la gent gran
  • Fomentar la lectura i escriptura tant per a la gent gran com per els infants
  • Elaborar produccions artístiques

Fase I (gent gran)

Taller d’escriptura memorialista,  un espai on l’escriptura esdevé un mitjà per explicar el fets viscuts i rescatar-los de la memòria. Es  realitzarà amb recursos de metodologia de memòria històrica  i l’art d’escriure.

Tallerista: Manu Valentín. Historiador especialitzat en històries de vida.

Inici del taller : Octubre  / desembre 2021

Lloc: Casal de gent gran Can Novell

Fase II (gent gran i nens i nenes)

Els relats  escrits durant el taller, es llegiran a les escoles de primària perquè els alumnes els il·lustrin. Els autors dels relats podran anar a les escoles a llegir-los.

Dates per a la lectura a les escoles i  il·lustracions dels relats gener/ febrer 2022

Fase III (biblioteca Miquel Llongueras)

Concurs dels millors relats i valoració conjuntament amb la Biblioteca  Miquel Llongueras.

Data: principis d’abril

Fase IV (gent gran i nens i nenes)

Creació del llibre digital amb tots els relats i presentació conjunta al CC Can Deu amb tots els agents implicats. Gent gran, alumnat i mestres. Lectura dels relats guanyadors i reconeixement a tots els participants.

Data: dimarts 26 d’abril 2022 a les 17:30h

Amb la col·laboració de                             Organitza