L’efemèride del 21 de febrer als centres docents del Garraf

El passat 21 de febrer molts centres de la nostra comarca van celebrar el Dia internacional de la llengua materna, promogut per la UNESCO, amb diferents actuacions, entre d’altres:

• Penjada de bafarades en llocs ben visibles del centre amb salutacions en les diferents llengües familiars de l’alumnat.
  • Confecció d’un mapamundi que mostra el lloc d’origen de l’alumnat del centre i les llengües que s’hi parlen.
  • Confecció d’autobiografies lingüístiques.
  • Enregistrament dels alumnes expressant-se en la seva llengua familiar i en català.
  • Lectura expressiva i en veu alta de diferents fragments de textos literaris (poemes, còmics, llibres de narrativa juvenil) en les llengües familiars i amb la traducció o breu explicació del significat en català.
  • Embarbussaments en les diferents llengües familiars del centre.
  • Lectura i mostra de contes d’arreu del món.
  • Organització d’una setmana literària multicultural.
  • Tallers gastronòmics amb les famílies nouvingudes amb receptes expressades en la llengua original i traduïdes al català.

Aquestes actuacions de visibilització i reconeixement de  la diversitat lingüística i cultural del nostre alumnat són un important factor de motivació per a l’aprenentatge de la llengua catalana.