Programa de Benestar Emocional

Des del Departament d’Educació s’ha iniciat el programa de benestar emocional “Benestar per estar bé” que es dirigeix als equips directius, tutors, docents i altres professionals del cicle superior d’educació primària, ESO i ensenyaments postobligatoris.

Aquest programa, que és finançat amb fons del Programa de Cooperació Territorial de Salut Mental del Ministeri d’Educació, té els objectius següents:

• Acompanyar els i les docents per oferir-los eines per a la millora del benestar emocional.
  • Donar suport al professorat quan detecta dificultats de gestió emocional amb l’alumnat.
  • Assessorar els centres educatius en situacions greus de gestió emocional que es puguin produir en el centre.
  • Detectar i donar una resposta grupal en situacions de risc de malestar emocional en l’alumnat.
  • Promoure actuacions preventives que tinguin un impacte positiu en el benestar emocional i relacional d’infants i joves.
  • Oferir formació al professorat que contribueixi a desenvolupar les competències relacionades amb el benestar emocional per adequar-les a les necessitats actuals.
  • Fer promoció de la importància del benestar emocional i sensibilitzar els centres educatius en aquest sentit.
  • Desenvolupar competències, habilitats i capacitats dels infants i joves per al desenvolupament emocional.
  • Oferir eines i recursos a les famílies per a la gestió emocional dels fills i filles.

Aquests objectius es concreten en les línies d’actuació següents:

• atenció telefònica a docents,
  • intervenció en els centres en situacions crítiques,
  • acompanyament als centres en la gestió del benestar emocional de l’alumnat,
  • proposta de dinàmiques de gestió emocional en grups classe,
  • elaboració de recursos i material didàctic,
  • formació del professorat,
  • suport als docents en l’acompanyament a les famílies.

Per dur a terme això, el Departament compta amb un equip de 20 professionals, que coordina i gestiona el programa. Concretament, està format per 2 coordinadors, 17 professionals de l’àmbit de la psicologia i la pedagogia, i 1 tècnic administratiu.

Aquest equip rebrà l’assessorament periòdic de persones expertes del sector, així com del Departament de Salut.