El Departament d’Educació considera prioritària la formació en centre com a eina de suport i d’enfortiment del projecte educatiu del centre.
El seu contingut està relacionat preferentment amb les competències bàsiques.
Assessorament | Taller a centre | Formació interna de centre (FIC) | Visita formativa a centre |
Modalitat formativa amb intervenció d’un professional generalment extern que s’adreça a la majoria del claustre o a un col·lectiu d’un centre. És liderat per l’equip directiu. |
Modalitat formativa de caràcter concret i pràctic orientada a la millora d’alguna competència professional del professorat. S’adreça a la majoria del claustre o a un col·lectiu d’un centre. |
Modalitat formativa que té lloc dins de cada centre educatiu, que s’adreça a la majoria del claustre o a un col·lectiu d’un centre. És liderat i dinamitzat per un equip de coordinació format per tres persones del centre entre les quals almenys una és de l’equip directiu. |
Modalitat formativa de caràcter concret i pràctic orientada a promoure un procés de reflexió sobre la pròpia pràctica a partir de conèixer i compartir experiències d’èxit o de bones pràctiques consolidades. Ha d’implicar l’equip docent i ha de conduir a la millora d’algun aspecte metodològic, organitzatiu o de relació amb l’entorn. |
Format presencial. | |||
Durada total de l’activitat: mínim 20 hores Durada dels altres requisits: mínim 1/3; màxim 1/2 |
Durada total de l’activitat: màxim 15 hores Durada dels altres requisits: recomanat màxim 1/3 per a tallers de més de 5 hores |
Itineraris guiats Durada total de l’activitat: 45 hores Durada dels altres requisits: 15 hores Itineraris propis Durada total de l’activitat: 30 hores Durada dels altres requisits: 10 hores |
Durada total de l’activitat: mínim 15 hores, inclou la visita al centre formador i el treball previ a la visita i el treball posterior d’elaboració del pla d’acció . Durada dels altres requisits: recomanat 1/3 del total |
Adreçat a la majoria del claustre o col·lectiu al qual va dirigit (aproximadament el 80%). |