M’hi jugo un pèsol! 🎮 Unitat didàctica 3r i 4t ESO

Segons el darrer informe d’Unicef sobre l‘impacte de la tecnologia en l’adolescència, jugar a videojocs és una de les principals formes d’oci dels adolescents, especialment entre els més joves: juguen de forma habitual vora el 60% i de mitjana li dediquen 7 hores setmanals. Sobre els jocs d’atzar en línia, les xifres d’ús són molt més baixes, però les apostes esportives tenen més acceptació de la que ens agradaria.

Com en qualsevol

altre àmbit del consum audiovisual, dels videojocs també cal promoure’n un ús saludable i un consum crític, per prevenir conductes problemàtiques.

És per això que el CAC, la Unitat de Joc Patològic de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i l’Institut d’Investigació Biomèdica (IDIBELL) han posat fil a l’agulla engegant un projecte que vol aportar informació i recursos a la comunitat educativa en aquest àmbit.

El projecte té dos eixos, d’una banda, un estudi per conèixer els hàbits de l’alumnat de segon cicle d’ESO pel que fa a videojocs i jocs d’aposta en línia, i de l’altra, un programa d’intervenció a l’aula per promoure un ús crític i responsable. Ambdues parts s’articulen amb la implementació d’una unitat didàctica dissenyada ex professo per l’equip eduCAC i la Unitat del Joc Patològic del HUB. Està adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. Mes informació

Unitat didàctica