Xarxes Educatives

En aquest apartat trobareu tota la informació de les Xarxes Educatives en les que participen els centres de la comarca:

Xarxa Breu descripció
El Programa Xarxa de competències és un model de formació permanent docent entre iguals i en xarxa que agrupa diverses xarxes territorials i que promou el desenvolupament docent i la transformació dels centres per a la millora dels aprenentatges de tots els alumnes.
Institut Cubelles (Cubelles)
Escola Ginesta (Vilanova i la Geltrú)
Institut F. X. Lluch i Rafecas (Vilanova i la Geltrú)
Escola Sant Jordi (Vilanova i la Geltrú)
Escola Llebetx (Vilanova i la Geltrú)
Les Xarxes Territorials de Transformació Educativa són estructures intencionals de transformació, dinamitzades per tècniques dels Serveis Territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona, on participen tots els centres del Laboratori, els centre del Programa i altres centres de cada territori en procés de sensibilització i reflexió.
L’equip de Dinamització de Xarxa està integrat per les persones coordinadores del Laboratori i les persones referents de xarxes de transformació educativa que dinamitzen les xarxes de cadascun dels Serveis Territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona.
Centres referents:
    • Escola Sant Jordi (Vilanova i la Geltrú)
    • Escola Riera de Ribes (Sant Pere de Ribes)
Centres facilitats
    • Escola L’Aragai (Vilanova i la Geltrú)
    • Escola Volerany (Vilanova i la Geltrú)
Centres indagadors
    • Escola Santa Eulàlia (Les Roquetes)
La Xarxa d’Escoles Públiques Inquietes del Garraf, la XEPIG, aplega escoles que, amb l’acompanyament de la inspecció educativa, direccions, el CRP i el Moviment de Renovació Pedagògica del Garraf, pretenem posar en valor la reflexió pedagògica entre docents per generar accions que possibilitin la transformació educativa a cada centre. Compartim experiències, construïm projectes amb sentit, entre d’altres, per tal de generar una veritable revolta pedagògica a la comarca.
Actualment, la XEPIG no està en funcionament.
Les comunitats d’aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’actuacions educatives d’èxit (AEE) per millorar el rendiment educatiu i la convivència.
La finalitat del programa comunitats d’aprenentatge és la formació del professorat per millorar els resultats acadèmics i la convivència als centres.
Sol·licituds del 15 de març al 15 de maig de 2023