Altres premis i certàmens

Aquest espai informa dels premis i certàmens organitzats per diverses institucions en els que pot participar l’alumnat de Batxillerat amb els seus Treballs de Recerca.

• Institució organitzadora: Consell Comarcal del Garraf i Servei Educatiu del Garraf
  • Destinataris: Secundària i Batxillerat
  • Temàtica: Poden optar a aquest premi estudis, investigacions i treballs de recerca sobre aspectes científics, socials, culturals i històrics, artístics, econòmics, sociològics, literaris, etc., relacionats amb la comarca del Garraf. Els treballs han d’estar realitzats exclusivament per alumnes de batxillerat dels centres educatius de la comarca que imparteixen aquests estudis, i han de ser originals, inèdits, no publicats ni premiats.
  • Dotació: 1.000 € (600 € per l’alumne i 400 € pel centre educatiu)
  • Presentació de treballs: fins el 12 d’abril de 2023
  • Documentació:
  • Institució organitzadora: Institut Municipal de Patrimoni Cultural i l’Associació d’Amics de la Carpa Juanita i Francesc Roig i Toqués
  • Destinataris: Infantil, Primària i Secundària
  • Temàtica: Promoure la sensibilització dels infants i joves envers el món marítim i copsar la seva mirada respecte el mar premiant els treballs escolars col·lectius realitzats durant el curs 2023-2024 que continguin una experiència, un estudi, una investigació o una invenció sobre el món del mar en qualsevol de les seves vessants (mar, pesca, biologia marina, medi ambient, etc.)
    • Alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària.
    • Alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior de Primària.
    • Alumnat d’Educació Secundària Obligatòria.
  • Dotació: Hi haurà un premi per a cada categoria consistent en activitats educatives per les/els alumnes, vinculades al mar.
  • Presentació de treballs: del 22 d’abril al 3 de maig de 2024
  • Documentació:
  • Institució organitzadora: Institut d’Estudis Penedesencs (secretaria@iepenedesencs.org)
  • Destinataris: Batxillerat
  • Temàtica: Fomentar la recerca en qualsevol dels àmbits de les ciències humanes, socials i naturals sobre el Penedès entre els joves que cursen els seus estudis en els instituts de la Vegueria del Penedès.
  • Dotació: S’estableixen tres premis:
    • 1r amb 1000€
    • 2n amb 750€
    • 3r amb 500€
    • Les persones premiades obtindran, a més, un lot de 10 llibres de l’IEP a escollir i la gratuïtat de quota de soci de l’IEP durant un any.
  • Presentació de treballs: del 19 de febrer al 30 d’abril de 2024
  • Institució organitzadora: Ràdio Cubelles
  • Destinataris: Primària, Secundària i Adults
  • Temàtica: Estimular la creació literària en llengua catalana i fomentar la lectura i l’escriptura.
  • Dotació: Entre els 30 i 300€ en funció de la categoria i el premi (consular les bases)
  • Presentació de treballs: del 19 de febrer a l’11 de març de 2024
  • Documentació:
  • Institució organitzadora: Comissió Europea a Barcelona i la Fundació Catalunya Europa
  • Destinataris: Secundària
  • Temàtica: temes marcats a l’agenda estratègica de la Unió Europea (el Pacte Verd Europeu, la transició digital, la recuperació econòmica, el paper d’Europa al món, la promoció de l’estil de vida europeu i l’impuls a la democràcia europea)
  • Dotació:
    • primer premi de 500€ i visita a les institucions europees a Brussel·les
    • dos accèssits de 250€
  • Institució organitzadora: Fundació Catalunya Europa
  • Destinataris: 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius
  • Temàtica: acostar Europa i els valors europeus als joves a través de la fotografia, el vídeo i projectes artístics innovadors.
  • Dotació:
    • Fotografia:
      • Millor idea original: un val d’Abacus cooperativa per valor de 250€. Es valorarà especialment la creativitat en l’expressió del missatge.
      • Millor realització: un val d’Abacus cooperativa per valor de 250€. Es valorarà la tècnica utilitzada i la qualitat artística de la foto.premi únic de 700€ i visita a les
      • institucions europees a Brussel·les
    • Vídeo
      • Millor idea original: un val d’Abacus cooperativa per valor de 250€ i 500€ pel centre guanyador.
      • Millor realització: un val d’Abacus cooperativa per valor de 250€ i 500€ pel centre guanyador.
    • Projecte d’innovació: un val d’Abacus cooperativa per valor de 250€ i 500€ pel centre, en el cas que es presenti des del centre educatiu.
  • Documentació:
  • Institució organitzadora: Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i l’Associació Catalana de Comunicació Científica
  • Destinataris: Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius
  • Temàtica: divulgació d’experiments científics i/o tecnològics en format vídeo vinculats al currículum.
  • Dotació