Xarxa de Competències Bàsiques

La Xarxa de Competències Bàsiques està formada per un grup de docents que reflexionen i actuen en equip per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge. Aquests equips de mestres i professors, están compromesos de manera voluntària, a desenvolupar el treball per competències als seus centres, elaborant instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i compartint processos d’autoavaluació.

En el curs 2017- 2018 de la comarca del Garraf hi participaven dos centres, l’Escola Ítaca i l’Institut F.X. Lluch i Rafecas ambdós de Vilanova i la Geltrú. Aquests centres estaven integrats a la Xarxa Cb Territorial 8, juntament amb centres dels CRP’s de Martorell, Sant Vicenç dels Horts i Castelldefels.

El curs passat, 2018-2019,  es va augmentar a 12 xarxes territorials a Catalunya, els centres educatius del Garraf que hi van prendre part n’eren sis, tres escoles (Ítaca, Sant Jordi i Mediterrània) i tres instituts (Rafecas, Benaprès i Cubelles) . La XCb del Garraf  formava part de la XCb Territorial 12, conjuntament amb centres de l’Alt Camp, el Baix Camp, el Tarragonès, la Conca de Barberà i el Baix Penedès.

La Xarxa de Competències Bàsiques d’aquest curs 2019 – 2020 s’inicia un nou cicle Passem el poder de l’avaluació als aprenents i engloba uns 715 escoles i instituts de tot Catalunya amb uns 12.000 docents compartint experiències i reflexions.

Aquest curs els objectius de la xarxa es centren en:

1. Revisar i redefinir els objectius d’aprenentatge que es generen a l’escola i dels contextos en què tenen lloc perquè siguin aprenentatges amb sentit, perdurables, productius i transferibles, a l’inici, durant i després de qualsevol situació o proposta educativa.
  2. Consolidar l’ús de l’avaluació formativa per afavorir l’adquisició d’aprenentatges competencials i la inclusió: recull personalitzat d’evidències i feedback.
  3. Estendre pràctiques d’observació entre iguals per fomentar el treball en equip del professorat, el modelatge del feedback i el desenvolupament professional docent.

Els centres de la comarca del Garraf el present curs estan inclosos dins a la Xarxa territorial 14, conjuntament amb centres dels CRP’s del Prat de Llobregat, Gavà i Castelldefels.