Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf

El grup de treball de literatura infantil (GTLI) del Garraf es va crear el curs 2017-2018 a partir d’un replantejament de l’antic Seminari de Biblioteques Escolars del Garraf.

Es tracta d’un grup dedicat a formar-se en el coneixement de la Literatura Infantil i en la valoració i selecció de llibres infantils, tant d’imaginació com de coneixements, adreçats a infants d’Educació Infantil i Primària.

El treball del grup consisteix en:

• Tres sessions formatives durant el curs.
  • Sis sessions per a l’elaboració de tres Guies de Lectura anuals (Nadal, Sant Jordi i Estiu) que es difonen a tots els centres d’Educació Infantil i Primària de la comarca i també a les Biblioteques Públiques, entre altres. Per a l’elaboració de les guies de lectura és fonamental l’assessorament i la col·laboració de la llibreria A tres tintes de Vilanova i la Geltrú.
  • Un mínim de 10 hores de treball personal dedicat a la lectura, valoració i selecció de llibres per a les guies de lectura i, també a l’autoformació.
  • Una sessió final de valoració i planificació d’actuacions de millora per al curs següent.

Hi participen mestres responsables de Biblioteques Escolars, membres de la comissió de BE i altre professorat d’Educació Infantil i Primària interessat en la literatura infantil.

Per formar part del GTLI cal tenir coneixements i formació prèvia sobre literatura infantil.

Aquest curs 2023-2024 formen part del GTLI del Garraf:

• Neus Albesa Moreno (ESC Sant Nicolau de Canyelles)
        • Rosa Ardèvol Rius (C El Cim de Vilanova i la Geltrú)
        • Neus Canyelles Daurell (NA persones jubilades; Sant Pere de Ribes)
        • Aida Franco Arias (ESC L’Arjau de Vilanova i la Geltrú)
        • Celia Ibáñez Da Silva (ESC Ítaca de Vilanova i la Geltrú)
        • Marta March Solanes (ESC Cossetània de Vilanova i la Geltrú)
        • Vinyet Martínez Rectoret (ESC L’Arjau de Vilanova i la Geltrú)
        • Maria Teresa Mateo Romero (IE El Morsell d’Olivella)
        • Marta Soler Masdeu (Escola Pia de Vilanova i la Geltrú)
        • Mariló Ventosa Hernández (ESC Ítaca de Vilanova i la Geltrú)
        • Veri Pena Monfort (Llibreria A tres tintes de Vilanova i la Geltrú)
        • Dolors Bundó Mas (Coordinadora/formadora del GTLI)
        • Joana Carbonell Puerto (CRP del Garraf)

Les guies de lectura es publiquen en aquest espai web del CRP del Garraf i a Instagram (@literaturainfantilgarraf).