Llengües estrangeres i projectes internacionals

En aquest apartat s’ofereixen les informacions més rellevants sobre la participació en projectes internacionals i els programes que ofereix el Departament d’Educació relacionats amb les llengües estrangeres:

Presentació amb les informacions més rellevants de tots els PROGRAMES INTERNACIONALS que poden realitzar els centres:

Si el vostre centre vol crear o participar en un Erasmus+:

Si el vostre centre vol compartir projecte amb altres centres de la Unió Europea:

Si el vostre centre vol estimular l’aprenentatge de llengües estrangeres curriculars (anglesa, francesa, alemanya  o italiana) i el coneixement d’altres cultures i d’altres formes d’entendre el món podeu participar en aquest programa:

Si el vostre centre vol millorar les competències en llengua estrangera del vostre alumnat podeu participar al programa Generació Plurilingüe:

Si el vostre centre vol connectar l’alumnat amb el d’altres ciutats de tot el món a través d’una xarxa d’intercanvi d’informació i bones pràctiques, i contribuir a desenvolupar la consciència global dels joves:

Els diplomes DELF (Diplôme d’Études en Langue Française) són els diplomes oficials de llengua francesa, reconeguts internacionalment en 173 països. La seva validesa és indefinida.

El programa batxibac, impartit en els centres específicament autoritzats pel Departament d’Educació, permet a l’alumnat cursar un currículum mixt que suposa fer un terç de l’horari lectiu del batxillerat en llengua francesa i cursar les matèries Llengua i literatura franceses i Història de França.

Per accedir al batxibac l’alumnat ha de demostrar un nivell bàsic de francès, equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües.

L’alumnat que cursi el currículum mixt, a més d’obtenir el títol de batxiller si supera totes les matèries cursades, obtindrà també el diploma de baccalauréat si supera una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès.

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb La Fundació Víctor Grífols i Lucas i Acció>Cinema, organitza les sessions matinals per a centres educatius de l’Americana Festival, festival de cinema independent nord-americà de Barcelona.

En aquestes sessions es projecten tres pel·lícules de temàtica social, mediambiental o humanística proposades per Acció>Cinema i un documental de tema científic (bioètica) que ha estat seleccionat per la Fundació Víctor Grífols i Lucas.

• Sessions presencials
  • Sessions virtuals
    • Dates: entre l’1 i el 31 de març de 2024
    • Inscripcions fins el 23 de febrer a través d’aquest formulari.

L’ambaixada i els consolat dels EE.UU ofereix la Beca Benjamin Franklin per l’alumnat d’entre 16 i 18 anys a qui els pugui interessar participar en un programa per a joves aquest estiu als Estats Units.

Inscripció fins el 9 de febrer de 2024.

L’Agència Catalana de Joventut presenta els nous recursos de mobilitat internacional.

A través d’aquest enllaç consultar guies en PDF per descobrir diferents aspectes de la mobilitat internacional per a persones joves i vídeos curts que expliquen programes de mobilitat i experiències de participants.