Formació sobre els drets de la infància promogut per UNICEF

Des d’UNICEF comitè Catalunya, ens fan una proposta d’un curs internivells en línia dirigit al professorat d’Educació Infantil-Primària-Secundària sobre l’enfocament dels drets de la infància, aquesta activitat formativa està inclosa dins del catàleg de formació del Departament d’Educació. La data d’inici del curs és el 5 de febrer i la de finalització el 14 de maig del 2019.

L’objectiu del curs és proporcionar formació i pautes al professorat  que aposta per una educació que tingui incorporada la perspectiva dels drets de la infància de forma integral. No es tracta només d’aprendre i ensenyar els drets humans, i en particular els de la infància, sinó de viure’ls plenament i que la Convenció sobre els Drets de l’Infant sigui l’eix vertebrador i la guia del que succeeix a l’escola. És qüestió d’apropiar-se dels drets i fer-ho en un entorn en el qual es respectin plenament. Per això és condició que tothom -petits i grans- els coneguem, tal com recull la Convenció en el seu article 42, i en aquest cas, el professorat per tal que els pugui tenir en compte en la seva pràctica docent i en la vida diària del centre.

El període d’inscripció estarà obert fins el dia 18 de gener i et pots adreçar a maria Mur per fer la inscripció mmur@unicef.es o bé al telèfon 93 453 17 82 extensió 2108. Podeu trobar més informació en el següent enllaç http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/info-general/cercador-activitats/ i poseu aquest codi: 9000700934. També podeu fer la inscripció des d’aquest enllaç.

Us adjuntem també un document on hi ha més informació sobre aquesta activitat de formació, Viure (aprendre i ensenyar) els drets de la infància a l’escola.