Cloenda dels projectes de Servei comunitari “Educació per la Pau” dels instituts de Sant Pere de Ribes

Aquest dijous, 23 de maig, ha tingut lloc l’acte de cloenda del del projecte “Educació per la Pau”, un pla de servei comunitari impulsat des de la regidoria de Cooperació de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, amb el suport de la Diputació de Barcelona, que ha comptat amb la participació dels quatre instituts del municipi i les entitats de cooperació membres del Consell Municipal de Cooperació.

Durant l’acte, set grups d’alumnes de tercer i quart d’ESO dels instituts Montgròs, Can Puig, Xaloc i Alexandre Galí, han presentat les seves accions de servei a la comunitat que incloïen la creació de curtmetratges de sensibilització sobre desigualtats, canvi climàtic i de difusió de les tasques de l’entitats cooperants.

Entre el projectes de servei comunitari realitzats aquest curs n’hi ha hagut quatre de l’Institut Montgròs amb quatre entitats diferents del municipi: Médicos Peruanos de Barcelona, Fundació Vicenç Ferrer i el Consell Comarcal del Garraf en el projecte de recuperació de l’espai natural de la Riera de Ribes.

L’alumnat de l’Institut Xaloc ha treballat amb l’entitat Destino Etiòpia, aspectes referents a les necessitats bàsiques de la població d’aquesta nació africana. L’Institut Can Puig en col.laboració amb Acció Solidària i Logística (ASL)  ha tractat les desigualtats existents entre els països del primer i tercer món. Finalment l’Institut Alexandre Galí ha realitzat un curtmetratge en col.laboració amb Dignity.cat per difondre la tasca que realitza l’entitat en favor de la gent gran i els petits de Kenya.