A la “caça” de crancs blaus, nou projecte d’ApSC dels alumnes del Divina Providència

L’alumnat de tercer i quart de l’ESO del Col·legi Divina Providència de Vilanova i la Geltrú han desenvolupat al llarg d’aquest curs 2020-21 un projecte de Servei Comunitari dirigit a minimitzar l’impacte i la proliferació del cranc blau de la zona natural de la desembocadura del torrent de Sant Joan de la ciutat.

El cranc blau és una espècie invasora exòtica que posa en perill a tot l’ecosistema aquàtic autòcton i que es va detectar la seva presència a l’estiu passat mentre es realitzaven tasques de renaturalització en aquesta zona.

Durant l’actuació d’aprenentatge servei, realitzada amb la col.laboració dels tècnics del Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, s’han sensibilitzat als alumnes  envers a la problemàtica comporta la presència d’aquestes espècies estrangeres en la flora i la fauna pròpia del territori, realitzant-se  dues accions directes de captura de crancs blaus, una el passat mes de desembre i una altra a finals de maig.

D’aquestes dues accions de captura de crancs blaus us enllacem dos vídeos, un elaborat pel Canal Blau TV de l’actuació del mes de desembre i l’altre fet el maig durant la segona captura.