Lectures de primària

Els llibres que llegeixen els alumnes de 4t de primària a la Ronda de llibres són:

(Cliqueu sobre la imatge per obtenir més informació sobre l’obra)

Per què s’han escollit aquests llibres?

Catherine
  • És una novel·la infantil d’un escriptor guardonat amb el premi Nobel de Literatura, Patrick Modiano (2014).
  • És una magnífica porta d’entrada per als més petits a la literatura de qualitat.
  • Novel·la tendra que mostra com els infants poden fer front a les rareses dels adults.
  • El fet que la protagonista porta ulleres, permet l’autor, explicar com la diferència pot ser un avantatge per a entendre el món.
  • Les il·lustracions de Sempé són un valor afegit a l’obra.
El niño bisiesto
  • Novel·la divertidíssima i d’una gran qualitat literària.
  • Una altra novel·la on la “diferència” és present.
  • Les situacions quotidianes, que són el fil conductor de l’obra es resolen amb una altes dosis d’humor i ironia.
  • Les il·lustracions de Federico Delicado són un complement ideal a l’escrit per entendre encara més al protagonista.
  • Destaca també per les nombroses referències cinematogràfiques i literàries, que remeten a la lectura dels clàssics
Grot, el goblin enamorat
  • És important que els alumnes s’iniciïn en lectures de còmics, on la interpretació de la imatge és essencial per a comprendre la trama.
  • Oferir accés a còmics qualitat
  • Es tracta d’un còmic diferent, que defuig del classicisme d’aquells que se solen llegir a l’aula.
Coses que passen de tant en tant
  • Obra guanyadora de la 6a edició del premi “Atrapallibres” en la categoria de 9 anys. En aquest premi les obres guanyadores les escullen els mateixos lectors.
  • Inclou elements característics dels àlbums il•lustrats. El contingut de cada narració es veu complementat i/o ampliat amb cadascuna de les il•lustracions que són del mateix autor.
  • És important que els alumnes s’iniciïn en lectures de relats curts.
  • Cadascuna de les narracions és com un joc. Protagonitzades per objectes i animals, l’autor utilitza alguna senyal d’identitat d’aquests per a desplegar una història divertida i, en cap cas, absurda.
Flairosa, la bruixa dels sabons
  • Aquest llibre va ser guardonat amb el segon premi de l’edició del 2007 del Premi Barcanova de literatura infantil i juvenil.
  • És un autor que ha irromput amb força durant els darrers anys en el panorama de la literatura infantil en català.
  • Les seves obres destil•len intel•ligència i es despleguen a partir d’un fet aparentment innocu.
  • Els seus continguts entronquen amb l’evolució temàtica de la LIJ actual. Desplega valors que d’uns anys ençà es van introduint en les obres literàries adreçades a infants. Medi ambient.
Animalari
  • És un poemari on l’humor característic d’aquest autor substitueix els sentiments que predominaven a l’obra de la Joana Raspall..
Soy una nuez
  • Obra guardonada amb el Premi Edebé 2018 de literatura infantil.
  • Tracta el tema dels refugiats des d’una perspectiva molt diferents a la que ens podríem imaginar.
  • Té dos àmbits de lectura: el que explica la seva història personal que l’ha portat davant d’un jutge i la del judici.
El senyor Silvestre
  • Es tracta d’un llibre divertit i també és l’inici d’una sèrie d’èxit.