El XVII Certamen de Lectura en Veu Alta presenta en aquesta edició tot un seguit de novetats

Des del Grup Enciclopèdia i el Departament d’Educació us convidem a participar en el XVII Certamen de lectura en veu alta perquè, malgrat les dificultats, creiem que val la pena insistir en la promoció de la lectura. Podreu fer la inscripció de l’1 d’octubre al 16 de novembre al web del Certamen.

I així com hi ha nova normalitat, també hi ha nou Certamen. Sí, hem fet canvis! Fa temps que hi treballàvem i ja els tenim a punt. Són canvis substancials i, per tant, us demanem que llegiu les novetats abans de fer la inscripció.

En les diverses fases del Certamen els alumnes han de llegir del llibre (en paper o digital), en lloc de llegir de fotocòpies, com es feia fins ara.

Per tant, no s’enviaran els textos en PDF deu dies abans, si no que cinc dies abans s’indicarà quin fragment del llibre es llegirà. El dia de la semifinal o final es repartirà, per sorteig, quin fragment o pàgina toca a cada finalista.

No s’acceptarà la lectura de PDF en cap de les fases del Certamen. Cada finalista ha de portar el seu llibre (en paper o digital, sempre que sigui d’una font legal).

En totes les fases, des de l’organització s’indicarà el fragment del llibre que cal preparar i el calendari de cada fase. En totes les fases, l’alumnat finalista ha de portar el llibre.

En la fase de la final territorial –se’n faran deu, una per cada Servei Territorial d’Educació– caldrà complir les condicions perquè el vídeo sigui vàlid. Com en la fase anterior, un jurat especialitzat valorarà les lectures i decidirà qui és el guanyador o guanyadora de cada categoria.

La Festa de la Lectura, a diferència de la final del Certamen tal com coneixíem fins ara, no és competitiva. Es tracta del lliurament de premis als guanyadors i guanyadores de les deu finals territorials, així com d’una mostra de lectura.

Si teniu qualsevol dubte, us atendran a info@lecturaenveualta.cat. També podeu consultar el web del Certamen