Implantació del projecte

El Departament d’Ensenyament té la voluntat d’impulsar la metodologia de l’aprenentatge-servei dins dels currículums de les diverses matèries. Inicialment el plantejament va ser el de realitzar un pilotatge amb més d’un centenar llarg de centres d’Educació Secundària Obligatòria a tot Catalunya, i una vegada avaluats els resultats d’aquest pilotatge, proposar la seva extensió a tot el conjunt de centres educatius. Les dates més importants referides a aquest pilotatge del Projecte ApS són les següents:

  • curs 12-13: els centres, que voluntàriament van participar del pilotatge, van elaborar el seu projecte ApS;
  • curs 13-14: els centres participants del pilotatge van portar a terme el projecte ApS dissenyat durant el curs anterior;
  • darrer trimestre del curs 13-14: es va realitzar una valoració del projecte ApS per part dels centres que el van pilpotar, i el Departament d’Ensenyament, havent realitzat una valoració del pilotatge en el seu conjunt, va valorar positivament l’aplicació general a tot el sistema;
  • curs 14-15: el Projecte ApS s’amplia de forma progressiva a tots els centres de secundària;
  • agost de 2015: el Departament d’ensenyament publica el DECRET 187/2015, de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria, on es recull l’obligatorietat que tots els centres d’ensenyament secundari obligatori insereixin el Projecte de Servei Comunitari en el seu currículum [llegir-ne la referència].

Al Baix Ebre, els centres que s’han anat incorporant al projecte de forma gradual:

  • INS Blanca d’Anjou (El Perelló, des del curs 13-14);
  • INS Cristòfol Despuig (Tortosa, des del curs 13-14);
  • INS de Deltebre (Deltebre, des del curs 13-14);
  • INS Joaquim Bau (Tortosa, des del curs 13-14);
  • INS Mare de Déu de la Candelera (Ametlla de Mar, des del curs 13-14);
  • INS de Camarles (Camarles, des del curs 14-15);
  • INS ESC Daniel Mangrané (Jesús-Tortosa, des del curs 14-15);
  • COL Sagrada Família (Tortosa, des del curs 14-15);
  • COL Teresià (Tortosa, des del curs 14-15);
  • INS de Roquetes (Roquetes, des del curs 16-17);
  • COL Consol·lació (Tortosa, pendent d’incorporar-se).

Els projectes que es realitzen en cada centre es troben recollits [aquí] en un espai privat. Poden ser consultats per qualsevol docent vinculat al projecte. En cas que hi vulgueu accedir ens podeu demanar accés i, de forma justificada, us hi afegirem.