Activitats de cicle superior

Les muralles de Tortosa: les avançades de Sant Joan
La Catedral de Tortosa
Descobrir com i per què la ciutat es defensava, transitar per les fortificacions que convertien Tortosa en una “plaça forta” per a controlar l’estratègic pas de riu… pot resultar una activitat apassionant alhora que didàctica de la mà de l’activitat que ens planteja el CdA de l’Ebre. Fossats, baluards, troneres i revelins, … es convertiran en aules obertes per a descobrir el passat de la ciutat. Aquesta activitat proposa la descoberta d’un dels edificis més representatius de la ciutat, la Catedral. Els treballs basats en l’estudi del Patrimoni monumental permeten, l’adquisició de competències i d’habilitats, faciliten coneixements i també, generen interessos i estímuls per aprofundir en la vida i la història de la ciutat que els ha fet possible.
  El Renaixement
Descobrir els arbres del Parc
L’alumnat descobrirà els diferents elements que configuren la festa del Renaixement de Tortosa. Visitaran el Centre d’Interpretació del Renaixement i els Reials Col·legis. A través d’aquests elements aniran descobrint el llegat històric de la ciutat durant el segles de màxima explendor de la nostra ciutat durant el Renaixement. Un itinerari guiat del CdA de l’Ebre ens permetrà conèixer els arbres més representatius del Parc de la ciutat. Mirarem d’esbrinar-ne el nom, la seua ecologia i els seus usos més habituals. Els arbres estan plens d’anècdotes i de curiositats que anirem desvetllant en el nostre recorregut. Haurem d’iniciar-nos en l’ús de les claus dicotòmiques per a classificar-los. I tot ho farem per a que tots plegats estimem més el nostre Parc.
  Palaus de Tortosa   El museu de Tortosa
Consisteix a fer un recorregut per conèixer els palaus de Tortosa: Capmany, Oriol, Despuig, Oliver de Boteller i Episcopal. S’estudiaran les característiques de les façanes i el pati de cada palau, a banda d’una petita introducció històrica. Aquesta activitat consistirà en fer una visita guiada pels diferents espais del Museu de Tortosa allotjat actualment a l’antic escorxador, un edifici modernista amb una arquitectura singular.
DOSSIER ALUMNAT

La ràdio, espai radiofònic: “Biblioones”
L’escola del teatre
Realitzar una visita a les instal·lacions de la ràdio, passant pels diferents estudis i explicant-los els diferents sistemes d’àudio, recepció, emissió… de que consta, així com de les tasques i funcions de les diferents persones que hi treballen i participar en un programa està conduït per la directora de la Biblioteca Marcel·lí Domingo, Irene Prades, i està dedicat al món literari i dels llibres en general. Visita al teatre auditori Felip Pedrell, seu de l’Escola Municipal de Teatre de Tortosa, on es farà un recorregut per les diferents aules i sales per tal que els xiquets i xiquetes descobreixin el món del teatre des de dins.
 FITXA TÈCNICA

Els Reials Col·legis i el centre d’interpretació del Renaixement.
 Crea el teu got de colors
Recórrer els Reials Col·legis, el millor conjunt del Renaixement a Catalunya, ens ajuda a comprendre millor l’esplendor d’una època de la que la nostra ciutat pot presumir. L’activitat es planteja ens apropa a la Tortosa del segle XVI, amerada, amb el seu Territori, de l’esperit humaniste a l’ús en aquells moments. Les relacions comercials, l’art de la guerra, els lligams amb la monarquia, la puixança i rivalitat eclesiàstica, els moriscos…Tot té cabuda en unes poques passes
Es realitzarà una taller a l’escola d’Art de Tortosa on l’alumnat treballarà amb el guix per  elaborar un got. Aquest treball serà de caire individual i en equip.

El passeig de les cultures
 A pastar fang (Escola d’Art)
El passeig de les cultures és una instal·lació artística d’Ignasi Blanch formada per 10 figures de personatges que recorren la història de Tortosa. Amb la seva visita coneixerem les diferents èpoques històriques i les cultures que han format de Tortosa des del seus orígens.  Crear ambients de treball per apropar-nos a la creació tridimensional a partir del fang, amb el fil conductor de coneixements de musica i formes geomètriques.