Barcelona 1706 -1714. Dietari d’un adroguer

dietariadroguercobertaOriol Garcia Quera és un autor de còmics que ha destacat en obres de temàtica històrica com Rocaguinarda; Barcelona 1714. L’Onze de setembre; Corpus 1640. La revolta dels Segadors, o Guifré 897. L’origen de la nació

Editat per l’Ajuntament de Barcelona, aquest autor acaba de publicar Barcelona 1706-1714. Dietari d’un adroguer on explica la història de Jaume Ribes, un adroguer de Barcelona que el 1706 comença a escriure i dibuixar un dietari personal.  Els seus textos i il·lustracions son testimoni de la vida quotidiana d’una ciutat activa i emprenedora però que acaba patint el llarg i dur setge de les tropes borbòniques fins a l’11 de setembre de 1714.

Diari d’un adroguer dóna a conèixer la Barcelona d’inicis del segle XVIII. Oriol Garcia Quera, autor dels textos i dibuixos, ha creat la figura d’en Jaume Ribes, un adroguer de la ciutat per parlar de com era la seva vida i per a explicar l’activitat de Barcelona quan era una ciutat dinàmica abans del setge i quan es va convertir en una ciutat heroica per defensar les seves llibertats.

Gràcies a un procés d’investigació i d’escoltar les aportacions dels historiadors més prestigiosos, l’autor retrata la vida política, social i cultural de l’època; podem conèixer com es vestien les persones d’aquell temps, què menjaven i com es divertien mentre no va arribar el setge. I també descobrirem com van lluitar i sobreviure en unes condicions pèssimes en una Barcelona assetjada.

Un llibre molt recomanable per a les escoles i instituts.

Si el voleu començar a fullejar i comprovar la seva qualitat ho podeu fer a continuació: