NanoKit

El NanoKit s’ha creat per ser un material experimental didàctic en l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia. El jovent ha d’estar preparat per entendre i pensar críticament respecte una àrea de la ciència amb un gran potencial per canviar el seu dia a dia.

La iniciativa combina una metodologia pràctica, on l’alumnat experimenta en primera persona, i una plataforma en línia, que permet aprofundir en les temàtiques seleccionades, gràcies a una guia didàctica en format de fitxes accessibles via web.

Es tracta d’una proposta interdisciplinària que engloba temes i demostracions de ciència fonamental i teòrica (per exemple, amb l’experiment de les propietats conductores del grafè) amb ciència aplicada i tecnologia (el disseny d’un sensor piezoelèctric).

La visió d’interconnexió entre teories i aplicacions i de complementarietat entre disciplines i àrees de coneixement, molt en la línia de l’educació STEM, es transmet de forma amena a l’alumnat gràcies al NanoKit. Així mateix, des d’un punt de vista d’estudis i de carrera científica, es fa palès que la nanociència i la nanotecnologia és un camp d’estudi al qual es pot accedir des de diversos àmbits.