Presentació del Pla les escoles lliures de violència

El divendres dia 9 d’abril,  el Departament d’Educació ha presentat el Pla Les Escoles Lliures de Violències (LELV) per erradicar tot tipus de violències als centres educatius. La Jornada s’ha desenvolupat amb el següent contingut:

• Presentació institucional.
  • Presentació de la Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV).
  • Entrevistes a càrrec d’experteses en violències: Emilie Rivas, de Save the Children. Montse Pineda, de Creación Positiva. Montserrat Vilarrasa, de Fundació catalana síndrome de Down.
  • Presentació de l’eina per a la comunicació de casos

Aquí podeu veure el vídeo de la Jornada:

Trobareu més informació sobre el Pla en aquests enllaç

Pla: Les escoles lliures de violències (LELV)

Telèfon de contacte: 900923098

Correu electrònic: usav.educacio@gencat.cat

1. Sílvia Puig Aparicio

M´ha encantat la ponència, era un tema que estava pendent. Penso que els infants tenen dret ha ser escoltats i acompanyats en allò que els passa. Han de tenir els mateixos drets que els adults la seva paraula ha de ser ttinguda en compte. És molt important davant de la violència no mirar cap a una altra banda. Cal anomenar les coses pel seu nom. Penso que el feminisme en els últims anys ha evolucionat moltíssim i està fent molt per la nostra societat per empoderar les dones nenes i joves.
    Des de els centres educatius cal realitzar mesures preventives i proactives.
    Hem de formant-se tots nosaltres per poder oferir una millor resposta davant la violència i poder-la mirar de cara.