III Jornada Pedagògica: La creativitat a les aules

El passat dia 12 de juny, vam celebrar la nostra III Jornada Pedagògica  amb el tema de la Creativitat com a fil conductor.

La jornada va arrancar amb la xerrada “Transformació educativa a través de les Arts” a càrrec del CESIRE. En aquesta la Ester Forné (Àmbit artístic CESIRE) va dirigir un recull d’enfocaments per part dels docents de l’Escola Ferrer i Guàrdia (Granollers) i l’Escola Joan Miró (Canovelles) on explicaven el procés que van experimentar els seus centres per fer una completa transformació centrada en l’art.

Més tard, 5 centres educatius de Rubí van compartir els projectes artístics que han desenvolupat: l’Escola Torre de la Llebre ens va presentar tot el treball que van fer en torn a Gaudí, l’Institut Duc de Montblanc va mostrar els murals que han treballat des de ja fa uns anys, l’Escola Rivo Rubeo ens va explicar tot el treball col·lectiu que fan en torn a l’art, l’Institut La Serreta va compartir la fusió d’art mural i treball diversitat i va tancar l’Escola Pau Casals amb la seva implicació artística al “Jardín de Juanita”.

A més d’aquestes experiències, altres centres ens van voler cedir material que han elaborat en projectes artístics perquè l’exposarem i tothom el pogués gaudir.

Per concloure la Jornada, l’equip dels Serveis Educatius dels Vallès Occidental III va organitzar un petit àpat i dues zones creatives: un parell de panells de tela on qualsevol podia pintar allò que vullguesi i un “photocall creatiu” on, a més de fer servir diferent atrezzo, qualsevol podia dissenyar i fer servir complements per fer-se una foto.