Taller obert: Fem un viatge virtual?

El
Taller Obert Fem un viatge virtual?, es basa en
lâ??aprenentatge col·laboratiu entre iguals. Lâ??objectiu dâ??aquest taller és utilitzar les
aplicacions de geolocalització: Google maps i Google Earth. Per a més informació desplegueu, Notícia completa.

Google maps, a més de facilitar la preparació de viatges, també possibilita un treball transversal amb el nostre alumnat. Mitjançant lâ??elaboració de mapes col·laboratius es poden treballar continguts de diferents àrees curriculars, promovent la creativitat de lâ??alumnat i el treball interdisciplinari.

En el Taller obert: Fem un viatge virtual? aprendrem a fer mapes col·laboratius utilitzant Google maps, localitzarem i compartirem punts dâ??interés, elaborarem rutes que uneixin diferents punts de manera ordenada, inserirem informació de text, imatges, vídeos,… relacionada amb un punt concret o amb un itinerari.
També exportarem viatges des de Google maps a Google Earth  i enregistrarem vídeos seguint itineraris per fer  visites virtuals amb Google Earth, atenent a diferents criteris com: edificis i llocs singulars, zones volcàniques, rutes literàries,…

A partir dâ??ara i fins al dia 30 dâ??abril de 2012, que començarà el taller, us podeu inscriure unint-vos al grup. La proposta concreta d’activitats i el seu plantejament es troben a un lloc web (site) al qual podeu accedir-hi clicant aquí.

El grup del Taller obert: Fem un viatge virtual? que trobareu dins de la Xarxa docent passarà per les tres fases següents:

Fase dâ??inscripció i formació dâ??equips de treball. Des del 16 fins al 29 dâ??abril. En aquest període us podreu unir al grup del taller, presentar-vos a la resta de companys i companyes i formar equips de treball amb altres docents.

Fase de treball intern. Des del 30 dâ??abril fins al 20 de maig restarà tancada la possibilitat dâ??unir-se al grup. La participació en converses només serà accessible a les persones que sâ??hi hagin unit al grup durant la fase dâ??inscripció.

Fase de participació oberta. Un cop finalitzat el taller, el 21 de maig, el grup restarà obert a la participació de tothom dins de la Xarxa docent però sense seguiment intensiu.