La Montse Flores ens acosta a la Lectura Fàcil

El 22 de març ens trobem a la biblioteca de l’Institut Duc de Montblanc on la Montse Flores, escriptora, docent del centre i entusiasta de la Lectura Fàcil ens fa una introducció al tema molt aclaridora i engrescadora.

Amb la col·laboració de la Biblioteca de l’INS Duc de Montblanc, de la Biblioteca Municipal de Rubí i de la Biblioteca de l’escola Rivo Rubeo hem pogut fer un cop d’ull a una bona colla de llibres de Lectura Fàcil.

La Biblioteca Mestre Martí Tauler és la dipositària de la zona del fons de lots de LF i per tant si voleu treballar algun text en grup a l’aula podeu comptar-hi. Així mateix ens fan arribar el llistat dels títols de que disposen actualment. També ens expliquen que ara mateix a la biblioteca estan funcionant  tres clubs de lectura en Lectura Fàcil.

A través de les explicacions de la Montse veiem que la LF és una eina que obre la porta a la lectura i a la informació a una gran diversitat de persones (grans, nouvingudes, amb discapacitat…) permetent la integració social i l’accés a la cultura. S’està aplicant en molts entorns diferents (residències avis, hospitals, psiquiàtrics, presons, pisos tutelats, escoles, instituts…) Fins i tot en països com Suècia i més a prop, al País Basc hi trobem premsa en LF i en molts documents de l’administració.

Als nostres centres podem emprar la LF en lectures compartides primària-secundària, amb els nouvinguts, per persones amb dislèxia…i ens ajudarà a reforçar la integració i la socialització.

Si voleu podeu veure el power point de la presentació de la Montse amb un munt d’informacions i recursos sobre el tema. Moltes gràcies Montse! en tornarem a parlar.