II Jornada Inclusió Digital

Justificació

El dret universal a l’educació, en una societat digital, fa visible a les aules la divesitat de l’alumnat i necessàriament implica  tenir en compte la inclusió digital. La inclusió digital té com a objectiu garantir la igualtat de tot lâ??alumnat en l’accés i ùs dels recursos digitals posant especialment lâ??èmfasi en els avantatges o inconvenients que poden venir de la mà de la tecnologia.

Els reptes que ens planteja la inclusió digital suposa treballar al voltant dâ??aquests àmbits:

1. Accessibilitat dels recursos educatius digitals
  2. Eines digitals al servei de lâ??escola inclusiva

La tecnologia pot ajudar a eliminar barreres que fan possible avançar envers lâ??educació inclusiva:

1. Afavorint la personalització dels continguts digitals i que es mostrin codificats de la millor forma per a lâ??usuari.
  2. Afavorint l’autonomia de lâ??alumne/a i millorant lâ??accés i la producció de les seves tasques escolars, tant en quantitat com en qualitat.
  3. Afavorint noves metodologiesque donin resposta a tot lâ??alumnat
  4. Afavorint la competència digital que ha de permetre a lâ??alumnat exercir com a ciutadans responsables en la societat digital.

Objectius de la jornada

1. Oferir elements de reflexió sobre lâ??ús de les TAC en lâ??atenció personalitzada de les necessitats educatives de lâ??alumnat amb NEE.
  2. Promoure els criteris dâ??accessibilitat en el disseny de continguts i serveis digitals per tal de garantir lâ??accés universal.
  3. Difondre pràctiques de referència en lâ??aplicació de la tecnologia dins del marc de lâ??Escola Inclusiva.
  4. Compartir recursos i materials dâ??aprenentatge que afavoreixin la inclusió digital.