Peter Trifonas va definir lâ??àlbum il·lustrat com una forma artística oberta i fluïda, a la
qual sâ??incorporen signes i codis lèxics i visuals en una interacció incessant entre
paraula, imatge i lector.
Ens ofereix usos ben diversos ja que és un model de síntesi on es combinen i es
transformen significativament els diferents llenguatges (oral, textual i visual) que
ajuden a lâ??aprenentatge de la llengua i de la literatura.
Ã?s per aquesta raó que, en considerar-la una bona eina de treball a lâ??aula, oferim
dues sessions formatives on sâ??explicaran les seves possibilitats didàctiques.
Sessió 1. Dimecres 13 de març
La sessió constarà dâ??una part dâ??introducció teòrica i una altra de taller amb una
proposta didàctica.
A càrrec de Anna Maria Margallo, professora del Departament de didàctica de la
llengua i la literatura de la UAB.
Sessió 2. Dimecres 10 dâ??abril
Presentació dâ??experiències de centres de primària i de secundària i de les maletes
pedagògiques disponibles als Serveis Educatius de Sant Cugat, Sabadell i
Cerdanyola.
Adreçat al professorat de primària i secundària
Horari: de les 17 a 19h
Lloc: Centre de Recursos Pedagògics (C/ Escoles 5-7. Cerdanyola)
Places: 35
Durada: 5 hores
Inscripcions: del 25 de febrer a lâ??11 de març
Organitza:
Coordinació LIC del Vallès Occidental i Servei Educatiu de Cerdanyola.
Com treballar els àlbums il·lustrats
15/02/13Com treballar els àlbums il·lustrats